Alexandra Húsková Správy

Bratislavčanov bilbordy trápia a frustrujú. Ich počet sa blíži k desiatim tisícom!

Neuveriteľný počet reklamných nosičov napočítali pracovníci magistrátu počas vykonávania pasportu vonkajšej reklamy. Mnohé z nich sú umiestnené nelegálne či v neprehľadných križovatkách. Mesto sa rozhodlo systematicky znižovať vizuálny smog.

Ilustračný obrázok k článku Bratislavčanov bilbordy trápia a frustrujú. Ich počet sa blíži k desiatim tisícom!
Zdroj: TASR

Vedenie hlavného mesta znižuje počet reklamných zariadení v meste. „Doteraz tu nebol systém práce s verejnými priestranstvami,“ uviedol Ivo Nesrovnal, primátor Bratislavy. „Od roku 2015 sme začali robiť systémové kroky a chceme do mesta vniesť poriadok,“ vyhlásil primátor.

Primátor ďalej uviedol, že prvýkrát v histórii Bratislavy má mesto spravený pasport reklamy. Nafotenie všetkých reklamných zariadení trvalo tri mesiace. Momentálne ich pracovníci magistrátu kontrolujú v katastrálnych mapách a porovnávajú s nájomnými zmluvami.

V súčasnosti by sa v meste malo nachádzať 9600 reklamných nosičov, väčších ako tri metre štvorcové.

„Bratislavčania sú na vizuálny smog alergickí a priznajme si, je to oprávnené,“ uviedol primátor. „Od môjho nástupu nepovoľujeme žiadne nové reklamné zariadenie,“ doplnil.

Hlavné mesto zrušilo a nepredĺžilo povolenie ani spoločnosti, ktorá využívala na reklamu trojnožky. Spoločnosť Pre sent mala povolenie na umiestnenie 428 trojnožiek do júna minulého roku. Trojnožky však v meste ostali aj po uplynutí doby platnosti zmluvy a vec skončila na Okresnom súde.

„Okresný súd nám dal za pravdu a preto budeme môcť reklamné trojnožky z mestských pozemkov odstrániť my sami,“ povedal Ivo Nesrovnal.

Z verejných priestranstiev mesta by sa mali odstrániť aj staré telefónne búdky, betónové skruže, či nikomu nepatriace bilbordy.

Koncom januára minulého roku mesto požiadalo o vypratanie stožiarov verejného osvetlenia, ktoré využívali viaceré spoločnosti na reklamnú činnosť. Z ulíc hlavného mesta by tak malo po rozhodnutí súdov zmiznúť 1623 takýchto informačných ta­búľ.

Prečítajte si aj: Trnavské mýto už nebude na čakacej listine. Mesto prisľúbilo jeho vyčistenie

Rozhodnutie o odstránení reklamného zariadenia môže vydať len stavebný úrad

Proces odstraňovania reklamných nosičov je podľa slov primátora náročný. Mesto nemôže svojvoľne odstraňovať čiernu stavbu. Nie je totiž stavebným úradom, musí spolupracovať s jednotlivými stavebnými úradmi, ktorých má Bratislava rovných 15.

Pri pasporte reklamných zariadení sa pracovníci magistrátu zamerali aj na reklamné zariadenia, umiestnené pri cestách.

Počet bilbordov, ktoré bránia v rozhľade a sú nevhodne umiestnené v križovatkách dosiahol počet 159. „Na stavebných úradoch je už 50 takýchto bilbordov na posúdení, pričom v 10 prípadoch nám už stavebné úrady vydali povolenie na ich odstránenie,“ uviedol primátor. Podľa jeho slov ďalšie rozhodnutie postupne prichádzajú poštou.

Vizuálny smog rieši mesto aj s partnermi z Asociácie vonkajšej reklamy, ktorá združuje bilbordové spoločnosti. Spoločným cieľom je zníženie reklamného smogu. Počas minulého roku odstránili dve spoločnosti viac ako 120 bilbordov. V tomto roku by mal byť, podľa slov primátora, počet odstránených zariadení podobný.

Prečítajte si aj: OBRAZOM: Mesto začalo s opravami ciest, uzavrú aj Mlynské Nivy

Pasport reklamy v Bratislave
1
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM