Železnice nasadzujú do prevádzky NOVÉ rušne: Nahradia legendárne Gorily! FOTO
Prvé moderné rušne, ktoré nahrádzajú legendárne Gorily, mieria do prevádzky. Sledujte, ako vyzerajú.
V piatok sa v Rušňovom depe v Bratislave konala tlačová konferencia Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). Verejnosti tam predstavili prvé rušne Siemens Vectron z nového obstarávania.
Do konca roka bude v službách ZSSK päť týchto moderných strojov.
„V Rušňovom depe Bratislava hlavné sa stretávame krátko po tom, ako sme sa tu lúčili s rušňami radu 350, takzvanými Gorilami. Tieto vozidlá boli dlhodobo spoľahlivé, no dnes už nedokážu konkurovať moderným technológiám v európskom priestore. Preto sme veľmi radi, že nové Vectrony vítame práve tam, kde postupne končí kapitola týchto mimoriadne obľúbených vozidiel. Modernizácia nášho vozového parku je kľúčová pre zabezpečenie spoľahlivej a efektívnej dopravy pre našich cestujúcich. Nové rušne nám umožnia nielen splniť naše záväzky, ale aj držať krok s najlepšími európskymi železničnými dopravcami, pokiaľ ide o kvalitu a vysoké štandardy prevádzkovej spoľahlivosti,“ nechal sa počuť generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
Moderné rušne
Ako informuje národný dopravca, rušne Siemens Vectron sú vybavené systémom ETCS Level 2, ktorý je nevyhnutný pre bezpečnú prevádzku na modernizovaných tratiach v celej Európe: „Ich interoperabilita umožňuje prevádzku v krajinách ako Rakúsko, Nemecko, Česko, Poľsko a Maďarsko. Vectrony, s maximálnou rýchlosťou 200 km/h, sú navrhnuté tak, aby prispeli k výraznému zlepšeniu kvality prepravy.“
Koniec meškaní?
ZSSK si od prenájmu nových rušňov sľubuje, že pomôžu eliminovať meškania a zlepšiť spoľahlivosť vlakových spojení. Podľa dopravcu navyše ponúkajú lepšie pracovné podmienky pre rušňovodičov, znižujú emisie a spotrebu energie, a prispievajú k ekologickej udržateľnosti.
Dizajn nových rušňov odkazuje na náborovú kampaň ZSSK „Držíme Slovensko v pohybe“, ktorá propaguje kariéru v železničnej doprave.
Bude ich 15
Súčasťou aktuálneho obstarávania je 15 rušňov Vectron. ZSSK ich plánuje postupne nasadzovať do prevádzky do konca roka 2026.
„Tento krok je súčasťou dlhodobej stratégie modernizácie vozového parku, ktorú sprevádza aj postupné vyraďovanie zastaraných strojov, čím sa zabezpečí, že slovenská osobná železničná doprava bude nielen rýchlejšia a spoľahlivejšia, ale aj ekologickejšia a efektívnejšia. ZSSK sa zaväzuje pokračovať v modernizácii svojho vozového parku, čo zabezpečí dlhodobú spokojnosť cestujúcich a zvýši atraktivitu cestovania vlakom na Slovensku aj v zahraničí,“ uzavrel národný dopravca.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.