Tomáš Stupavský Rôzne

Vedeli ste, že zvieratá môžu navrhovať oblečenie? Šelmy z bratislavskej ZOO to dokážu

Zvieratá, ktoré žijú v zoologických záhradách väčšinu času iba spia, jedia, občas vyvinú nejakú fyzickú aktivitu alebo sa predvádzajú návštevníkom. No zdá sa, že v bratislavskej ZOO sú šelmy, ktoré dokážu preraziť vo svete módy a zarobiť tak peniaze aj pre svojich „spolubývajúcich".

Ilustračný obrázok k článku Vedeli ste, že zvieratá môžu navrhovať oblečenie? Šelmy z bratislavskej ZOO to dokážu
Zdroj: Dnes24.sk

Nový projekt, do ktorého sa zapojila agentúra manifest 360 a bratislavská ZOO, pomôže vybraným zvieratám v zoologickej záhrade. Inšpirácia prišla z ďalekého východu, keď niečo podobné začala organizovať čínska dobročinná skupina Mineko Club.

Hlavnou myšlienkou celého projektu bolo vyrobiť netradičné oblečenie, ktoré nevedomky spoluvytvárali aj samotné zvieratá.

Zvieratá si zarábajú samé na seba

Postup bol jednoduchý. Do výbehu, v ktorom sa nachádzajú tigre, levy, leopard, jaguár a medveď, dali na jeseň kusy „džínsoviny", s ktorými sa zvieratá začali hrať a trhať ich.

Leopardica Nimali, samica jaguára Laima, tigrica Shilang, levica Jawa, ale aj medveď Félix si z nich počas nasledujúceho mesiaca urobili svoje obľúbené hračky a jeansovinu trhali, čím na nich vytvárali diery, škrabance a unikátne značky.

Prečítajte si tiež: Bratislavská ZOO môže hovoriť o roku 2014 ako o veľmi plodnom a to aj doslovne

Potom sa jednotlivé kusy z výbehov povyberali, vyčistili a zhostila sa ich módna návrhárka Lucia Spišáková, ktorá si spravila dobré meno vďaka značke Sewologylab. Tá z nich počas dvoch mesiacov vyrobila osem kusov originálnych džínsov. Ide o pánske aj dámske kusy v rôznych veľkostiach. Noví majitelia oblečenia sa dokonca vďaka etikete môžu dozvedieť, aké zviera práve ich džínsy trhalo.

„Naša cesta je iná. Nechceme len vymýšlať reklamu, chceme chápať našich klientov až do kosti. Preto tvoríme vlastné biznis aj neziskové projekty, ktoré nás učia fungovaniu trhu. Jednou z odpovedí sú manifest jeans vyrobené nami v spolupráci so šelmami, predané ľuďom, ktorí radi pomáhajú konkrétne a nehanbia sa oceniť kvalitu a jedinečnosť," povedal o projekte Róbert Polaščin z agentúry manifest 360.

Výťažok z predaja týchto kúskov, nazvaných manifest jeans, poputuje práve zvieratám z bratislavskej ZOO, ktoré si tak aspoň z časti zarobia samé na seba. Chov niektorých druhov je mimoriadne náročný. Napríklad ročné náklady na chov jaguára sú vyše 1100 eur, tiger stojí viac ako 1300 eur a levy vyžadujú dokonca 1600 eur ročne.

Bratislavská ZOO
2
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM