Rôzne Správy

V Petržalke stavajú Bypass: Dočasne poslúži autám, neohrozí to však Chorvátske rameno? + VIDEO

Bypass 3 pozostáva z uloženia dvoch rúr, ktoré sa obsypú a na ne sa umiestni dočasná obchádzková komunikácia.

Ilustračný obrázok k článku V Petržalke stavajú Bypass: Dočasne poslúži autám, neohrozí to však Chorvátske rameno? + VIDEO
5
Galéria
Foto: Katarína Winklerová / Zdroj: Dnes24.sk

V polovici augusta sa na električkovej trati začali práce na vytvorení odklonu okolo pripravovanej stavby trate na križovatke Jantárova cesta – Rusovská cesta. „Chodník na jednej strane Chorvátskeho ramena bol kvôli týmto prácam dočasne uzavretý a obchádzka vedie po druhej strane ramena,“ uvádza sa na stránke petrzalskaelek­tricka.sk.

Petržalčania sa obávajú, či aktuálne práce na Chorvátskom ramene pri Námestí hraničiarov v Petržalke neohrozia ekosystém Chorvátskeho ramena.

Kontroly

Práce súvisiace s výstavbou druhej etapy električkovej trate by miestny ekosystém ohroziť nemali. Predpokladá to Slovenský vodohospodársky podnik (SVP) ako jeho správca, ktorý ubezpečuje, že stavbu priebežne kontroluje. Ide o práce zahrnujúce budovanie dočasnej obchádzkovej trasy Bypass č. 3, ktorá nahradí existujúci prejazd cez Chorvátske rameno.

Vzhľadom na to, že nový Bypass 3 bude mať obdobné parametre ako existujúci prejazd, nepredpokladáme problém s prúdením vody,“ uviedol hovorca SVP, štátny podnik, Marián Bocák.

Obchádzka cez rameno

Samotný Bypass 3 pozostáva z uloženia dvoch rúr DN1000, ktoré sa obsypú a na ne sa umiestni dočasná obchádzková komunikácia. Rovnako je podľa Bocáka zrealizovaný existujúci prejazd cez Chorvátske rameno, ktorý sa nachádza o pár metrov vedľa. Nachádza sa však v mieste nového združeného mosta, a tak sa musí podľa neho odstrániť, aby mohli pokračovať práce na novom moste.

Celú stavbu priebežne kontrolujeme a k predmetnej časti sme dávali stanovisko z podhľadu správcu,“ deklaruje Bocák. Poznamenal, že ešte pred spustením samotných prác bolo zvolané stretnutie na mieste stavby, kde bol so zhotoviteľom stavby dohodnutý postup prác. Odsúhlasený je v stavebnom denníku.

Električková trať

Výstavbu trate za 74,58 milióna eur bez DPH v úseku Bosákova – Janíkov dvor spustili minulý rok koncom novembra. Stavbu realizuje vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. Aktuálne sú to spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones. Väčšina nákladov má byť hradená z eurofondov.

Práce na električkovej trati v Petržalke, ktorá sa má predĺžiť od Jungmannovej po Janíkov dvor, sa po mesiacoch útlmu pre rokovanie o dodatku pre zdražovanie stavebných materiálov opäť rozbehli v polovici augusta. Či sa stavba stihne v plánovanom termíne do konca roka 2023, bude podľa primátora Bratislavy Matúša Valla jasnejšie v septembri, keď má konzorcium predložiť aktualizovaný harmonogram prác.

Električková trať v Petržalke - výstavba (september 2022)
5
Galéria
Foto: Katarína Winklerová / Zdroj: Dnes24.sk

Témy, ktoré hýbu Bratislavou

Zdroj: facebook.com/Matúš Vallo má rád Bratislavu
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM