Samospráva

VIDEO: V parkovacej politike chýbajú rizikové veci, hovorí starostka Starého Mesta Z. Aufrichtová

Za rizikové a nemenej dôležité považuje tiež dopracovanie spôsobu pre mestské časti, ako sa do parkovacej politiky vstupuje a tiež z nej vystupuje.

Zdroj: Dnes24.sk

Dopracovanie spôsobu vstupu mestských častí do celomestskej parkovacej politiky v Bratislave, ale aj prípadného výstupu z nej, presné zachytenie určovania parkovacích zón zo strany samospráv či prehodnotenie prerozdelenia výnosov medzi mesto a mestské časti. Aj to sú podľa starostky Starého Mesta Zuzany Aufrichtovej rizikové veci, ktoré treba v súvislosti s plánovaným zavedením celomestských pravidiel parkovania na území hlavného mesta doriešiť a dopracovať.

Ako rozdeliť výnosy?

„Keď primátor predloží mestským častiam dokument, v ktorom nie je presne zachytené a písomne zachytené, ako budú po schválení celomestskej politiky mať možnosť vstupovať alebo určovať zóny, a len povie, že to budú mestské časti určovať, tak to jednoducho nestačí,“ uviedla na štvrtkovom brífingu Aufrichtová.

Za nedoriešené, a pritom dôležité časti považuje aj prehodnotenie percentuálneho prerozdelenia výnosov medzi mesto a mestské časti. Aktuálne navrhované prerozdelenie je podľa nej pre mnohé samosprávy nevýhodné, obzvlášť pre Staré Mesto, ktoré je centrálnou a tranzitnou časťou mesta.

Za rizikové a nemenej dôležité považuje tiež dopracovanie spôsobu pre mestské časti, ako sa do parkovacej politiky vstupuje a tiež z nej vystupuje. „To je ako brexit. Keď sa naň nemyslelo a keď nastal, tak je s tým obrovský problém. Je možné, že dnes mestská časť vidí priestor v celomestskej parkovacej politike a za nejaké obdobie zistí, že nie,“ podotkla Aufrichtová.

Prijateľná verzia

Šéfka staromestskej samosprávy zároveň rešpektuje rozhodnutie staromestských poslancov, ktorí na utorkovom (14. 5.) mimoriadnom rokovaní neodsúhlasili mestský návrh všeobecne záväzného nariadenia (VZN) k parkovacej politike a návrh k dodatku štatútu hlavného mesta. Tí predložené materiály nepovažujú za dostatočné a žiadajú ich dopracovanie.

„Je to na slobodnej vôli a najlepšom vedomí poslanca, akým spôsobom bude hlasovať,“ poznamenala. Rokovania s magistrátom však podľa nej budú naďalej pokračovať. „Verím, že s primátorom nájdeme spoločnú reč a do mestského zastupiteľstva pripravíme takú verziu, ktorá bude prijateľná pre všetky mestské časti, aj pre Staré Mesto,“ dodala Aufrichtová.

Bratislavský magistrát uviedol, že schváliť podobu parkovacej politiky, ktorá nič nevyrieši, si Bratislava nemôže dovoliť. Mesto podľa neho už premárnilo odkladaním problému s parkovaním celé roky.

„Vnímame, že s poslancami miestnych zastupiteľstiev (aj tých, kde parkovacia politika neprešla) sa zhodujeme na potrebe zavedenia parkovacej politiky, naše názory sa líšia pri niektorých jej detailoch,“ povedal hovorca Bratislavy Peter Bubla. Nájsť kompromis medzi návrhmi, ktoré parkovaciu politiku ešte zlepšia a ktoré ju už v praxi robia nefunkčnou, nebude podľa jeho slov ľahké. Magistrát chce preto ešte viac vysvetľovať, argumentovať a predkladať aj ďalšie fakty.

Parkovanie v Starom Meste
9
Galéria
Zdroj: TASR

Ak chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia, sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM