Nina Táborská Rôzne

Sťažnosti na revízorov klesli až o 90 percent. Prečo sa cestujúci menej sťažujú?

Dopravný podnik minulý rok zaznamenal v porovnaní s rokom predošlím výrazný pokles sťažností, ktoré boli smerované k neobľúbeným revízorom. Neobľúbených minimálne pre tých, ktorým už revízori vypísali pokutu v MHD.

Ilustračný obrázok k článku Sťažnosti na revízorov klesli až o 90 percent. Prečo sa cestujúci menej sťažujú?
Zdroj: TASR

Ak cestujete MHD bez platného cestovného lístka, dostanete ako čierny pasažier pokutu vo výške 50 eur. Teda v prípade, že ju zaplatíte ihneď.

  • Do 5. nasledujúcich pracovných dní – 50 EUR plus výška základného cestovného 0,70 EUR
  • Od 6. dňa do 30. kalendárneho dňa – 70 EUR plus výška základného cestovného 0,70 EUR

V predchádzajúcom období sa cestujúci zvyčajne sťažovali na neslušné správanie zo strany revízorov. Dopravný podnik preto zaviedol hneď niekoľko zmien.

„Veľký dôraz sa kládol predovšetkým na výkon práce revízorov v teréne a vykonávali sa prísne kontroly pracovníkov. Na tomto odbore nastali aj zásadné personálne zmeny, ktoré taktiež prispeli k skvalitneniu služieb,“ Bratislava24.sk informovala hovorkyňa DPB Adriana Volfová.

Od roku 2013 Dopravný podnik zaviedol systém audiozáznamov pri vykonávaní kontrol. Tento systém slúži nielen na kontrolu revízorov, ale aj cestujúcich a prispieva k pravdivému a objektívnemu posudzovaniu sťažností a slúži aj ako prevencia.

„Audiozáznamy prispeli k výraznému zníženiu sťažností zo strany cestujúcej verejnosti na prácu revízorov, v porovnaní rokov 2013 a 2014, v minulom roku poklesli sťažnosti až o 90 percent. Ukázalo sa teda, že tento systém je efektívny,“ povedal generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi.

Dopravný podnik v roku 2013 tiež pristúpil aj k zavedeniu platenia pokút prostredníctvom POS terminálov. Cestujúci tak môžu pokutu uhradiť priamo vo vozidle nielen v hotovosti, ale aj prostredníctvom platobných kariet. „Aj táto služba sa ukázala ako veľmi účinná, nakoľko mnohí cestujúci nemajú pri sebe potrebnú hotovosť a preto platbu kartou uvítali. Počet takto uhradených pokút vzrástol približne o 40 percent,“ doplnil Belfi.

Pre tých, ktorí nemajú pri sebe potrebnú hotovosť, resp. platobnú kartu, DPB prišiel so zavedením ďalšej služby a to urýchlenie platby pokút v doplatkovej pokladni. Cestujúci môžu uhradiť pokutu už v deň jej udelenia, na rozdiel od minulosti, kedy platilo, že ju mohol zaplatiť až po 48 hodinách.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM