Slováci sa s internetovými lekárňami zatiaľ iba oboznamujú
Slováci majú v súčasnosti k dispozícii štyri internetové lekárne, prostredníctvom ktorých si môžu objednať voľnopredajné lieky, kozmetické či výživové doplnky.
„Celkový predaj týchto produktov cez internet ešte nie je tak
rozbehnutý ako iné druhy internetového obchodu,“ konštatoval pre TASR
Marcel Čulman z internetovej lekárne Magister.sk. Poznamenal, že veľa
ľudí navštívi stránky lekárne, aby si tu vyhľadalo informácie
o jednotlivých produktoch a následne si ich kúpi v bežnej lekárni.
Záujem o takúto službu však podľa jeho slov stúpa, zároveň ale pribúda
aj konkurencia.
Ako ďalej priblížil, dopyt po doplnkoch, ktoré možno týmto spôsobom
kúpiť, kopíruje sezónu. Na jar tak prichádza viac objednávok na prípravky
na chudnutie, či tie súvisiace s prípravou na leto, na jeseň, naopak,
ľudia kupujú viac prípravkov na imunitu či proti chrípke. Ozrejmil, že
väčší záujem je o lekárenskú kozmetiku a výživové doplnky ako
o voľnopredajné lieky. Lieky na recept si ľudia cez internet vybrať
nemôžu, s receptom treba prísť aj naďalej do klasických lekární.
Predaj liekov prostredníctvom internetu je na Slovensku realitou od polovice
marca, odkedy jeho realizáciu upravuje vyhláška ministerstva zdravotníctva.
Túto možnosť priniesla novela zákona o liekoch platná od decembra
2009. Lekárne, ktoré chcú zásielkový predaj realizovať, sú povinné
priamo na prevádzke, ako aj na internetovej stránke umiestniť odkaz na
príslušné povolenie. Ich držitelia sú zároveň povinní zabezpečiť
priradenie identifikácie každej zásielke tak, aby ju bolo možné sledovať
od objednávky až po jej dodanie.
„Samotný princíp toho nákupu je rovnaký ako v iných oblastiach
elektronického obchodu,“ objasnil Čulman. Človek si tak vyberie daný
produkt, vloží ho do košíka, zadá adresu a vyberie si spôsob doručenia a
platby. Zásielky sa podľa jeho slov väčšinou expedujú do 24 hodín a
odchádzajú na celé Slovensko. Výhody nákupu v internetových lekárňach
spočívajú v tom, že ponúkajú spravidla nižšie ceny za výrobky ako
v bežných prevádzkach, ako aj to, že sa zákazník sa vyhne prípadnému
kontaktu s chorými.
Zdroj TASR