Alexandra Húsková Samospráva

S rezidenčným parkovaním by mali začať veľké mestské časti. Starostovia sa zhodli, že na rade je mesto s meškajúcim VZN

Memorandum o spoločnom postupe pri zavádzaní parkovacej politiky je nepodstatné, dôležité sú skutky - vyjadrili sa starostovia na regionálnom združení.

Ilustračný obrázok k článku S rezidenčným parkovaním by mali začať veľké mestské časti. Starostovia sa zhodli, že na rade je mesto s meškajúcim VZN
Zdroj: Dnes24.sk

Na rokovaní Regionálneho združenia mestských častí starostovia opätovne skonštatovali, že pri parkovaní nie je dôležité podpisovanie memoranda, ale konkrétne skutky. Očakávajú totiž aktivitu zo strany mesta pri pripravení mestského všeobecne záväzného nariadenia o parkovacej politike. Na rokovaní starostov bol prítomný aj primátor Ivo Nesrovnal.

S rezidenčným parkovaním by mali začať veľké mestské časti

Podstatou parkovacej politiky je rezidentské parkovanie zvýhodňujúce domácich obyvateľov pred návštevníkmi mesta. Starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor, starosta Vrakune Martin Kuruc a ďalší podporili názor, že ako prvé by takúto parkovaciu politiku mali uviesť do života veľké mestské časti.

„Ľudia sa boja toho, ako to bude v praxi vyzerať, treba im to najprv ukázať,“ vysvetlil Martin Kuruc.

Ako povedal starosta Lamača Peter Šramko, mnohé veci sú dohodnuté, a tak starostovia čakajú na prijatie príslušného všeobecne záväzného nariadenia (VZN) a zmenu štatútu mesta, aby mohli začať konať.

Mestská časť Karlova Ves sa otázkou zavedenia rezidenčného parkovania obracia na svojich obyvateľov prostredníctvom referenda. Prečítajte si viac: Zastaví rezidenčný systém živelné parkovanie?

Čaká sa na celomestské VZN o parkovaní

Napríklad označovať komunikácie, na ktorých bude možné parkovať. Na spustenie parkovacej politiky mestské časti tiež potrebujú, aby všetky dotknuté komunikácie boli zverené do ich správy.

„Regionálne združenie žiadalo prijatie VZN o parkovaní v Bratislave a príslušnú zmenu štatútu už na svojom zasadnutí, ktoré sa konalo presne pred šiestimi mesiacmi,“ uviedla Alžbeta Klesnilová, tlačová tajomníčka združenia. Požiadavkou združenia bolo, aby mesto VZN pripravilo do konca roka 2015.

„Primátor žiada od mestských častí poslanie návrhov na riešenie technickej stránky parkovacej politiky. Starosta Ružinova Dušan Pekár však namietol, že návrhy musia dať dopravní inžinieri,“ informovala Alžbeta Klesnilová.

Primátor starostom prisľúbil, že témou parkovacej politiky na celomestskej úrovni sa bude mesto zaoberať po parlamentných voľbách.

Prečítajte si aj: Fiasko pri podpise Memoranda o jednotnej parkovacej politike: Neprišiel ani jeden starosta

Foto:Ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM