Ilustračný obrázok k článku Ranný beh NALAČNO spaľuje tuky. Je to naozaj tak alebo ide o MÝTUS?
Zdroj: Pixabay.com / CC0 1.0

Ranný beh NALAČNO spaľuje tuky. Je to naozaj tak alebo ide o MÝTUS?

Plánujete začať ráno behávať? Určite si kladiete otázku, či je lepšie ísť nalačno alebo sa predtým naraňajkovať.

TOS Šport
TOS Šport

Ranný beh NALAČNO spaľuje tuky. Je to naozaj tak alebo ide o MÝTUS?

Plánujete začať ráno behávať? Určite si kladiete otázku, či je lepšie ísť nalačno alebo sa predtým naraňajkovať.

Ilustračný obrázok k článku Ranný beh NALAČNO spaľuje tuky. Je to naozaj tak alebo ide o MÝTUS?
Zdroj: Pixabay.com / CC0 1.0

Niektorí kondiční tréneri zastávajú názor, že ranný beh (alebo iný kardio tréning) nalačno je účinný pri spaľovaní tukov.

Dva tábory

Teória totiž hovorí, že hladiny glykogénu sú ráno na veľmi nízkej úrovni a telo si potrebnú energiu stiahne z iného zdroja, ktorým je tuk.

Iní odborníci zase hovoria, že beh nalačno spomaľuje metabolizmus a môže viesť k strate svalovej hmoty.

Pravdou je, že rýchlejšie spaľovanie tukov pri alternatíve nalačno priamo nepotvrdila žiadna overená vedecká štúdia (alebo sa nám ju aspoň nepodarilo vyhľadať).

Experiment

K rozlúsknutiu tejto otázky môže mať najbližšie vedecká štúdia, ktorá skúmala zmeny v zložení tela, resp. tukovej hmoty spojené s aeróbnym cvičením vykonávaným nalačno v porovnaní s aeróbnym cvičením vykonávaným po jedle.

Súčasťou tejto štúdie bol aj experiment s 20 dobrovoľníč­kami. A výsledok? „Predpokladalo sa, že cvičenie nalačno núti telo spoliehať sa na používanie tuku ako substrátu namiesto uhľohydrátov, čím sa telesný tuk znižuje vo väčšej miere ako pri cvičení po jedle. Naše výsledky však vyvracajú pravdivosť tejto hypotézy. Nezistili sa žiadne rozdiely v žiadnom výslednom meraní medzi cvičiacimi nalačno a najedenými.“

Je to individuálne

Ešte je tu však jedna, tretia skupina odborníkov. Tí na danú problematiku reagujú, že je to veľmi individuálne a mali by ste behať, resp. cvičiť podľa toho, ako reaguje vaše telo. Počas behu aj vzhľadom na požadované zmeny na postave.

Pri behaní nalačno však pozor na to, aby nešlo o intenzívny a ani príliš dlhý beh. Taktiež netreba zabúdať na čisté tekutiny.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín