Rača bojuje proti vandalizmu: Mestská časť zriadila na nahlasovanie občianskych podnetov Zelenú linku
Od februára spúšťa bratislavská mestská časť Rača nepretržitú Zelenú linku, ktorá má slúžiť občanom na nahlasovanie podnetov či problémov v ich okolí.

„Ľudia, ktorí by chceli úrad upozorniť napríklad na zlomenú lavičku či dopravnú značku, tak môžu urobiť telefonicky alebo emailom,“ informovala o tom hovorkyňa starostu Rače Eva Miklánková.
Zelená hliadka, ako dispečing čistoty a životného prostredia, má uľahčiť komunikáciu občanov s úradom.
„Výhodou tejto linky je, že po nahlásení podnetu dostanú občania do 48 hodín, v rámci pracovných dní, odpoveď s opisom a predpokladaným termínom nápravy,“ povedal starosta Rače Peter Pilinský.
Linka má slúžiť najmä na riešenie jednorazových problémov obyvateľov v ich okolí, ktoré vznikli napríklad následkom vandalizmu, „ako vylomený kôš v parku alebo vznik novej čiernej skládky,“ podotkol starosta.
Ľudia by podľa jeho slov nemali túto službu využívať na sťažnosti na neodhrnuté cesty alebo nepokosenú trávu. Tvrdí totiž, že v týchto veciach dodržujú stanovený harmonogram prác a riešia situáciu podľa jej naliehavosti.
Račania budú môcť podnety zo svojho okolia nahlásiť nepretržite telefonicky na čísle 02/3219 9288, kde na odkazovač stručne nahrajú podnet a svoje kontaktné údaje.
Ďalšou možnosťou je aj nahlasovanie prostredníctvom emailu na adrese zelenalinka@raca.sk.
Mestská časť so svojimi občanmi komunikuje aj prostredníctvom kontaktného formulára, kde úrad odpovedá a rieši všetky občianske otázky, alebo aj prostredníctvom sociálnej siete. Výhodou novozriadenej Zelenej linky má byť jej rýchlosť.