Tunde Správy

Pre zlé zaobchádzanie so zelenými kolobežkami sa zmenia pravidlá ich používania

Bolt sa problematikou intenzívne zaoberá, na nových pravidlách úzko spolupracuje s mestom. Výsledkom majú byť nové pravidlá pre užívateľov.

Ilustračný obrázok k článku Pre zlé zaobchádzanie so zelenými kolobežkami sa zmenia pravidlá ich používania
22
Galéria

V Bratislave je stále viac zdieľaných dopravných prostriedkov, vďaka ktorým máme viac možností pohybu po meste. Zdieľané kolobežky, bicykle či autá tiež pomáhajú odľahčovať dopravu v meste.

Zelené kolobežky

Naposledy sa k službám zdieľanej mobility pridali zelené kolobežky spoločnosti Bolt, ktoré sa ale už po mesiaci od spustenia služby stali terčom nespratných užívateľov, či dokonca vandalov. Spoločnosť Bolt eviduje niekoľko prípadov nevhodného parkovania, ako aj zmiznuté a zdemolované kolobežky.

„Evidujeme niekoľko prípadov, kedy užívatelia zaparkovali v strede chodníka, alebo na inom nevhodnom mieste, ako aj stratené a hlavne poškodené kolobežky. Vďaka nahláseniu zo strany užívateľov a pomoci miestnej polície sa nám kolobežky darí dohľadať,“ uviedol pre Dnes24 Romana Sysel, regionálny manažér spoločnosti Bolt pre strednú Európu.

Povaľujúce sa kolobežky v tráve či uprostred chodníkov hnevajú aj samotných Bratislavčanov, ktorí žiadajú spoločnosť o riešenie situácie.

Návrh riešení

Bolt sa problematikou intenzívne zaoberá, na nových pravidlách úzko spolupracuje s mestom. V budúcnosti plánuje zaviesť odporúčané miesta na parkovanie, ktoré budú viditeľné v aplikácii. „Na základe anonymných dát o cestách používateľov spoločne navrhneme „parkoviská“ pre tieto vozidlá, ktoré budú najlepšie zodpovedať potrebám Bratislavčanov. Ďalším krokom k lepšiemu a bezpečnejšiemu využívaniu týchto služieb bude príprava všeobecne záväzného nariadenia, na ktorom aktuálne pracujeme,“ uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo. „Taktiež by sme sa radi zamerali na lepšiu edukáciu užívateľov v aplikácii a cez sociálne siete,“ doplnil Sysel.

Mesto zvažuje v návrhu pravidiel aj obmedzenia rýchlosti a parkovania pre jednotlivé špecifické zóny, napríklad v pešej zóne či v parkoch. Magistrát odporúča rýchlosť desať kilometrov za hodinu v pešej zóne, maximálne však 15 kilometrov za hodinu.

V návrhu pravidiel odporúča tiež miesta, kde by dopravné prostriedky mali byť zaparkované, napríklad paralelne s chodníkom, pri stojanoch na bicykle, nie však obmedzujúce iné zdieľané služby a blokujúce stanice Slovnaft Bajk. Dopravné prostriedky nesmú byť podľa magistrátu zaparkované na zastávkach MHD.

Zle umiestnené dopravné prostriedky môže odstrániť mestská polícia, užívateľom dokonca hrozí aj pokuta. „Kolobežky s pomocným motorčekom môžu byť odstavené na chodníku alebo cestičke pre chodcov pri zachovaní voľnej šírky aspoň 1,5 m a ak nevytvárajú prekážku cestnej premávky,“ uviedol pre Dnes24.sk Marek Gajdoš, náčelník Mestskej polície hlavného mesta SR Bratislavy s tým, že pokuta od polície sa môže vyšplhať až do výšky 50 eur.

Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie