Tomáš Stupavský Rôzne

Osud autobusu číslo 801 je stále neistý! DPB požiadal o novú licenciu na linku z Rajky po ŽST Rusovce

Čo sa nakoniec stane s medzinárodnou autobusovou linkou 801, ktorá spája Bratislavu s Rajkou? Zatiaľ to presne nevie ani magistrát a ani Dopravný podnik Bratislava (DPB). Jedno je však isté, k 30.9.2015 sa končí platnosť licencie na prevádzkovanie linky 801.

Ilustračný obrázok k článku Osud autobusu číslo 801 je stále neistý! DPB požiadal o novú licenciu na linku z Rajky po ŽST Rusovce
Zdroj: TASR

V pohraničnej obci Rajka žije asi 1500 Slovákov a mnoho z nich denne cestuje do Bratislavy. Využívajú na to buď svoje osobné automobily alebo autobusovú linku 801. Avšak tej konči licencia, čiže cestovanie z tejto obce sa môže od 1. októbra 2015 výrazne zmeniť.

DPB však upozorňuje, že začal riešiť túto situáciu, aby mohol dopravu do Rajky zachovať. „Dopravný podnik Bratislava požiadal Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR o vydanie novej licencie, ktorá by umožňovala zabezpečiť prevádzku medzinárodnej linky 801 do Rajky,“ uviedla pre Bratislava24.sk hovorkyňa DPB Adriana Volfová.

Súčasná linka vytvára stratu

Prevádzkovanie linky 801 nie je povinnosťou magistrátu ani DPB. Mesto Bratislava si totiž môže podľa platnej legislatívy objednávať výkony mestskej hromadnej dopravy (MHD) výlučne na území hlavného mesta.

„Keďže hlavné mesto nemôže na prevádzku verejnej dopravy mimo svojich hraníc poskytovať finančné prostriedky, začali sme uvažovať o takých riešeniach dopravy do Rajky po skončení súčasnej dopravnej licencie, ktoré budú finančne oddeliteľné a rentabilnosť prevádzky transparentne sledovateľná. Záverom úvah o riešení dopravy do Rajky a späť je, že mesto napriek tomu, že nemá povinnosť obsluhovať územie mimo svojich hraníc bude naďalej umožňovať prepravu obyvateľov Rajky na územie Bratislavy,“ prezradila pre Bratislava24.sk hovorkyňa mesta Ivana Skokanová.

DPB ďalej konštatuje, že mu linka 801 v súčasnej trase vytvára každoročne stratu. „Obyvatelia obce Rajka požadujú čoraz vyšší počet spojov, ale DPB nemá v súčasnosti dostatočný počet autobusov určených na takýto typ dopravy a súčasné vozidlá majú odjazdených viac ako 600-tisíc kilometrov, takže je potrebná aj ich postupná obnova – generálna oprava alebo obstaranie nových vozidiel,“ doplnila Volfová.

Prestup na autobusy do Bratislavy

Preto DPB navrhol prevádzkovanie novej linky v úseku Rajka – ŽST Rusovce s priamou nadväznosťou na dostupné linky MHD 90, 91, 191, pričom v špičke pracovného dňa bude odporúčaný 30-minutový interval na linke číslo 801.

Počas piatich rokov prevádzkovania linky 801 boli autobusy spolufinancované z prostriedkov fondov EU v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Maďarská republika – Slovenská republika.

Jednou z možností ako zachovať celú trasu linky 801, by bolo spolufinancovanie na jej prevádzkovanie zo strany samotnej obce. Ďalšia možnosť je opätovní získanie finančných prostriedkov na nákup ďalších prímestských autobusov z fondov EÚ.

O vydanie licencie môže požiadať akýkoľvek dopravca na Slovensku. Otázkou by bolo, či by sa v prípade záujmu iného prepravcu, nezvýšili náklady na prevádzkovanie tejto linky.

Prečítajte si tiež: Rajke možno hrozí odrezanie od Bratislavy! Prídu ľudia o autobusovú linku 801?

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM