Aktualizované Nina Táborská Rôzne

OBRAZOM: Na novom Starom moste sa "dolaďujú detaily". Pozrite si chronológiu prestavby Starého mosta

Prestavba bratislavského Starého mosta, ktorá odštartovala 2. decembra 2013, sa blíži k svojmu záveru. Konzorcium troch firiem na čele s Eurovia SK projekt realizuje za 70 miliónov eur.

Ilustračný obrázok k článku OBRAZOM: Na novom Starom moste sa "dolaďujú detaily". Pozrite si chronológiu prestavby Starého mosta
Foto: Nina Táborská / Zdroj: Dnes24.sk

Starý most sa pôvodne volal Most Františka Jozefa a slávnostne ho otvorili 1. januára 1891. Po prvej svetovej vojne zmenil názov na Štefánikov most, po druhej svetovej vojne zase na Most Červenej armády. Názov Starý most nesie od roku 1990.

V roku 2013 sa začala rekonštrukcia Starého mosta a vybudovanie električkovej trate do Petržalky. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby ho eurofondy preplatili, bolo nutné ho dokončiť do 15. decembra 2015.

Dnes primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal oznámil, že Starý most bude dokončený včas a riadne. „Bratislava dnes dokončí jeden z najväčších a najočakávanejších projektov, dolaďujú sa už len nedorobky a odstraňujú vady,“ uviedol primátor.

Pracovníci dnes budú dokončovať práce až do pol noci. Štúrova ulica je podľa zhotoviteľa projektu už dokončená celá, na Šafárikovom námestí sa ešte v týchto chvíľach osádzajú automaty na lístky a kompletizujú zastávky. Aktuálne je potrebné dokončiť nájazd na Starý most. Najväčší problém predstavuje osadenie koľají na moste, primátor však sľubuje dokončenie včas. Na petržalskej strane treba urobiť už len „kozmetické úpravy“.

Čítajte tiež: OBRAZOM:Na Starom moste sa makalo celý víkend, stavba by sa mala odovzdávať už zajtra!

Výberová chronológia udalostí súvisiacich s rekonštrukciou Starého mosta:

22. októbra 2013 – Hlavné mesto so zástupcami konzorcia v Zrkadlovej sieni Primaciálneho paláca podpísalo zmluvu o dielo na rekonštrukciou Starého mosta a vybudovanie električkovej trate do Petržalky.

2. decembra 2013 – Bratislavský Starý most uzavreli pre verejnosť a na oceľovej konštrukcii symbolicky odkrútili aj prvé tri matice. Čas životnosti Starého mosta sa totiž naplnil a začala sa jeho dvojročná rekonštrukcia.

20. januára 2014 - V rámci začatia opráv na realizácii prvej etapy nosného dopravného systému na Štúrovej ulici v Bratislave prišlo k presmerovaniu liniek MHD. Úplne vylúčené a presmerované boli linky 2, 4, 6 a 7 v úseku Vajanského nábrežie – Štúrova. O týždeň neskôr, od 27. januára, sa Štúrova ulica uzavrela aj pre automobilovú dopravu.

21. januára 2014 – Dočasné parkovisko v parku na Šafárikovom námestí v Bratislave počas rekonštrukcie Starého mosta nebude. Tento návrh na dopravnej komisii hlavného mesta neprešiel.

25. jún 2014 - Práce na odstraňovaní pilierov bratislavského Starého mosta museli pozastaviť. Pyrotechnický prieskum totiž ukázal, že pod hladinou Dunaja sa môžu nachádzať nevybuchnuté bomby z druhej svetovej vojny.

17. september 2014 - Práce na pilieroch Starého mosta, prerušené vynúteným pyrotechnickým prieskumom dna Dunaja, obnovili 17. septembra.

15. január 2015 - Na Starom Moste sa konal kontrolný deň, na ktorom zhotoviteľ stavby, spoločnosť Eurovia SK, oznámil primátorovi Ivovi Nesrovnalovi, že rekonštrukcia je v sklze desať týždňov. Reálne teda hrozilo, že sa na sumu 70-miliónov eur budú musieť poskladať obyvatelia hlavného mesta.

22. január 2015 - Rekonštrukciu bratislavského Starého mosta a vybudovanie električkovej trate do Petržalky Brusel preplatí. Rezort dopravy informoval, že Európska komisia projekt Nosný systém mestskej hromadnej dopravy schválila a z Kohézneho fondu EÚ naň pôjde 63 miliónov eur.

28. január 2015 - Ivo Nesrovnal počas svojho kontrolného dňa na stavbe nariadil, aby sa na moste od marca pracovalo nonstop. Taktiež avizoval nepretržitý stavebný dozor a žiadal zriadiť na petržalskej strane aj druhú montovňu, kde sa budú spájať časti mosta.

27. – 28. augusta 2015 – Oceľová konštrukcia Starého mosta v Bratislave sa napojila na novovybudovaný pilier číslo 34 a o niekoľko metrov ho aj presiahla. Nad Dunajom tak mostová konštrukcia má takmer 270 metrov a od úplného premostenia petržalského a staromestského brehu chýba už len zhruba 100 metrov.

24. októbra 2015 – Nový bratislavský Starý most v noci preklenul Dunaj.

19. novembra 2015 – Nový bratislavský Starý most sa možno bude čoskoro volať inak. Poslanci, ktorí s návrhom na zmenu názvu prišli, poukazujú na to, že most nesie prívlastok starý, hoci po dokončení to bude najnovší bratislavský most.

Už zajtra vám prinesieme fotoreportáž z nového Starého mosta, ktorým sa so zástupcami mesta a zhotoviteľom stavby prejdeme medzi prvými.

Zdroj: TASR/Dnes24.sk

Nový Starý most - dokončenie
17
Galéria
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM