Ľudia si na letisku či v lietadle zvyknú zabudnúť svoje veci
Počas letnej sezóny sa mnoho ľudí rozhodne vycestovať za oddychom leteckou dopravou. Občas sa ale stane, že si turisti v lietadle alebo na letisku či už pri odlete, alebo prílete niečo zabudnú.
Najčastejšie to podľa hovorkyne Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave Veroniky Ševčíkovej bývajú vrchné časti odevu, ako napríklad bundy, svetre či čiapky, ale tiež aj okuliare. Niekedy sú to zase kľúče, hodinky alebo doklady totožnosti či suveníry.
„Medzi často zabúdané predmety patria aj mobily, kamery, fotoaparáty či notebooky,“ doplnila Ševčíková. Cestujúci si však podľa jej slov na bratislavskom letisku zabudli už aj elektronickú cigaretu, slnečník, plážovú podložku či kočík.
Predmety sa uchovávajú na letisku
„Predmety nájdené na palube lietadla sa uchovávajú najskôr na letisku, na oddelení reklamácií batožín,“ priblížila hovorkyňa. Cestujúci tak môže podľa jej slov kontaktovať oddelenie reklamácií s otázkou, či sa jeho stratený predmet v lietadle nenašiel. „Prípadne môže kontaktovať leteckú spoločnosť, s ktorou letel,“ radí Ševčíková.
Ak si nikto po dobe určenej dopravcom, čo býva spravidla do šiestich mesiacov, daný predmet nevyzdvihne, stratené predmety sa podľa hovorkyne letiska odovzdávajú naspäť dopravcovi, teda leteckej spoločnosti, na centrálne reklamačné oddelenie.
Ak sa zabudnuté predmety nájdu v priestoroch letiska, uchovávajú sa na jeho reklamačnom oddelení minimálne jeden rok. Cestujúci tak môže podľa Ševčíkovej kontaktovať oddelenie reklamácií letiska buď telefonicky, alebo e-mailom a dané predmety si môže po preukázaní sa dokladom totožnosti a presnom opise predmetu následne vyzdvihnúť.
Prečítajte si aj: Slovenský špeciál priviezol 37 občanov z Nice do Bratislavy