Klientske centrum začne fungovať už od 1. februára. Pozrite sa, čo všetko tam vybavíte
Od pondelka začne fungovať v Bratislave v skúšobnej prevádzke moderné klientske centrum štátnej správy. Sídliť bude na Tomášikovej 46 v budove známej ako stará IKEA. Do nového centra sa sťahuje štátna správa až z desiatich adries. Aké budú úradné hodiny, aj zmeny počas sťahovania?
Pre občanov budú v klientskom centre dostupné služby ako napríklad prihlasovanie a prevod držby vozidiel, vybavovanie dokladov pre okresy Bratislava I a III, agenda živností, štátneho občianstva, osvedčenie listín a overovanie podpisov.
„Nové klientské centrum bude pre občanov a podnikateľov znamenať, že jednoduchšie a pohodlne na jednom mieste vybavia svoje úradné veci so štátom,“ uviedol tlačový odbor ministerstva vnútra.
Obyvatelia si tu budú môcť vybaviť zmenu mena a priezviska, ako aj záležitosti lesného a pozemkového hospodárstva či životného prostredia a cestnej dopravy. Klientske centrum bude poskytovať aj viacero doplnkových služieb.
Stránkové dni počas sťahovania
„V utorok 26. januára v čase od 7:30 do 15:00 bude na Krajskom dopravnom inšpektoráte Bratislava na Kopčianskej náhradný stránkový deň miesto štvrtka. Krajský dopravný inšpektorát nebude z dôvodu sťahovania do nových priestorov fungovať pre verejnosť vo štvrtok 28. januára a v piatok 29. januára,“ upozorňuje Ministerstvo vnútra SR.
Z dôvodu sťahovania nebudú pre verejnosť v piatok 29. januára otvorené pracoviská okresného úradu (okrem katastrálneho odboru) a oddelenia dokladov v okrese Bratislava I na Sasinkovej a v okrese Bratislava III na Vajnorskej.
„Upozorňujeme zároveň, že na okresnom úrade a uvedených oddeleniach dokladov je tak ako zvyčajne nestránkový deň štvrtok (28. január),“ informovalo ministerstvo.
Občanom ministerstvo vnútra odporučilo, aby si neodkladné úradné záležitosti vybavili v predstihu. Od pondelka 1. februára budú tieto pracoviská poskytovať služby občanom už v novom klientskom centre.
Prečítajte si aj: Nové klientské centrum štátnej správy otvoria budúci mesiac. Čo všetko tu nájdete?
Dostupnosť klientskeho centra
Klientske centrum bude dostupné individuálnou aj mestskou hromadnou dopravou. V blízkosti sú zastávky autobusových liniek 39, 50, 53, 61, 63, 96, 196 a trolejbusových liniek 204 a 205.
„Pred úradom je dostatočné množstvo parkovacích miest, pričom parkovať možno zadarmo jeden a pol hodiny. V prípade, ak klient preukáže, že vybavoval záležitosti dlhšie ako uvedený čas, bezplatné parkovanie mu predĺžia,“ informovalo ministerstvo.
Úradné hodiny
Úradné hodiny všetkých pracovísk Klientskeho centra Bratislava budú oproti súčasnému stavu zjednotené, a to v pondelok, utorok a vo štvrtok od 8:00 do 15:00, v stredu od 8:00 do 17:00 a v piatok od 8:00 do 14:00. Oproti súčasnému stavu sme zrušili nestránkové dni. Klientske centrum bude fungovať päť dní v týždni bez obedňajšej prestávky.
Doteraz bolo otvorených 43 klientskych centier z celkového počtu 79, ktoré plánuje Ministerstvo vnútra SR zriadiť v rámci Slovenskej republiky.
Prečítajte si aj: V Bratislave vyrastie nová rezidenčná štvrť za 50 miliónov eur