Kandidát na primátora: V Bratislave ignorujeme mnohé riešenia
Pokračujeme v ankete s kandidátmi na primátora, tentoraz s nezávislým kandidátom Miroslavom Dragunom, ktorý podľa vlastných slov medziiným využíva MHD každodenne.
Ako mienite vyriešiť v Bratislave dopravu? Dá sa niečo urobiť s dennými zápchami v rôznych častiach mesta?
Za jednu z priorít považujem plnohodnotné spustenie integrovanej dopravy najneskôr do roku 2018. Je dôležité, aby Bratislava v spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom (BSK) a ministerstvom dopravy spustila komplexne funkčnú integrovanú dopravu vrátane „Tram Train.“ Verím, že kvalitná integrovaná doprava pomôže odľahčiť bratislavské cesty od mimobratislavských vodičov. Detaily možného riešenia dopravy v Bratislave predstavím Bratislavčanom čoskoro.
Je podľa vás dostačujúca možnosť parkovania v Bratislave?
Parkovanie v Bratislave je už niekoľko rokov neúnosné. Podobne ako Hlavná stanica aj parkovacia politika Bratislavy je smutné dedičtvo primátora Ďurkovského a Ftáčnika. Bratislava musí mať bezpodmienečne jednotný parkovací systém. Bratislava je jedno mesto a nie je možné, aby 17 mestských časti samorozhodovalo o parkovaní. Jedno z riešení, ako zlepšiť parkovanie v Bratislave, je plne funkčná integrovaná doprava, ktorá bude motivovať obyvateľov okolitých miest a obcí cestovať do Bratislavy verejnou dopravou. Samozrejme, je dôležité vybudovanie záchytných parkovísk či už v lokalite letiska, alebo v oblasti blízko vznikajúcej časti Bratislava – Bory.
V niektorých zahraničných mestách sa podporuje alternatívna doprava, teda najmä cyklistika. Čo si o tom myslíte vy?
Podpora cyklo a pešej dopravy by mala byť štandardom Bratislavy podobne, ako by mala byť rekonštrukcia ciest, chodníkov alebo výstavby nájomných bytov. Bratislava má potenciál vybudovať širokú sieť „Bike Sharing“ staníc. Je smutné, že sa v Bratislave dlhodobo ignoruje rekonštrukcia chodníkov, nakoľko pešia doprava je najrozšírenejšia forma dopravy všeobecne.
Je na dostatočnej úrovni MHD v Bratislave?
Na rozdiel od ostatných kandidátov využívam MHD každý deň. Dopravný podnik síce obnovil a obnovuje vozový park, ale stále vnímam nedostatky v kvalite služieb zo strany dopravného podniku. Veľmi veľa cestujúcich vníma negatívne správanie revízorov a ignoráciu asociálov, či už priamo vo vozidlách MHD alebo na zastávkach. Taktiež je hanbou vedenia mesta, že nevedelo až do predvolebného času začať s rekonštrukciou električkovej trate na Hlavnú stanicu. Nie je možné, aby mesto nevedelo skoro celé volebné obdobie zabezpečiť dopravu pre tých, čo cestujú električkou na Hlavnú stanicu.
Aký máte názor na budovu bývalého PKO?
PKO vnímam ako kontroverznú tému, na ktorej sa budú pred voľbami priživovať rôzne postavičky a množstvo kandidátov si bude na nej robiť kampaň. Chybu v prvom kroku urobil pán Ďurkovský, že predal podľa môjho názoru pozemky pod cenu. Myslím si, že primátor Ftáčnik s viceprimátorom Budajom mali celé volebné obdobie na vyriešenie tohto problému a vyriešili ho tak, že mestu momentálne hrozí niekoľko miliónová pokuta. V prípade ak by som bol zvolený za primátora Bratislavy urobil by som všetko preto aby Bratislava mala dôstojný kultúrny stánok bez ohľadu na to, či bude na miesto dnešného PKO, alebo napríklad v budove „Ružového hradu.“
Majú alebo nemajú sa zachovať technické pamiatky v Bratislave? Mám na mysli napríklad budovu pivovaru Stein.
Bohužiaľ, v Bratislave nezostalo veľa cenných industriálnych objektov. Považujem za tragické, že Bratislava stratila objekty bývalej Káblovky, Gumonky. Verím, že ešte súčasné vedenie Bratislavy sa postaví na stranu obyvateľov a pripojí sa k iniciatíve, aby sa petržalská smaltovňa stala kultúrnou pamiatkou. Bratislava musí jednoznačne posilniť či už finančne ale i personálne Mestský ústav ochrany pamiatok.