Správy

I. Nesrovnal: S ministrom dopravy sme našli zhodu v otázke posilnenia vlakov

Primátor chce, aby sa vlaky neposilňovali len v súvislosti s výstavbou obchvatu Bratislavy, ale slúžili aj ako regulárna doprava ľudí po hlavnom meste.

Ilustračný obrázok k článku I. Nesrovnal: S ministrom dopravy sme našli zhodu v otázke posilnenia vlakov
4
Galéria
Zdroj: TASR

Bratislava má záujem o posilnenie vlakovej dopravy na území hlavného mesta. Toto stanovisko tlmočil na stretnutí bratislavský primátor Ivo Nesrovnal ministrovi dopravy Árpádovi Érsekovi.

Posilnené spojenia

„Som rád, že sme našli v tomto zhodu a ministerstvo i železnice sú naklonené k tomuto posilneniu,“ povedal primátor v rámci návštevy Dopravného podniku Bratislava (DPB). Dotknuté strany podľa jeho slov teraz čakajú ďalšie rokovania o tom, ako a kde budú posilnené vlakové spojenia.

Primátor chce, aby sa vlaky neposilňovali len v súvislosti s výstavbou obchvatu Bratislavy, ale slúžili aj ako regulárna doprava ľudí po hlavnom meste. „My sme ochotní rozprávať sa o zoptimalizovaní spojov MHD tak, aby logicky nadväzovali na tie železničné spojenia,“ podotkol Nesrovnal. Ako tvrdí, súvisí to však aj s projektmi budovania záchytných parkovísk, terminálov integrovanej osobnej prepravy (TIOP) či plánom vybudovania železničnej stanice Filiálka na Trnavskom mýte. „V tomto smere chcem vyjadriť zatiaľ uspokojenie s tým, že sa nám darí nachádzať spoločnú reč, aby železničné spoje boli na území Bratislavy posilnené,“ uviedol primátor. Kedy by sa tak malo stať však nateraz nespresnil.

Doprava v Bratislave

Generálny riaditeľ DPB Milan Urban uviedol, že podnik je schopný reagovať na posilnenie vlakovej dopravy v hlavnom meste. „Dnes sa u nás výprava pohybuje na úrovni cez 99,5 percenta. Sme pozitívni v počte vodičov. Z hľadiska dostatočnosti prepravných prostriedkov, tak tá je dlhodobá v trakciách električkovej a trolejbusovej dopravy a čo sa týka autobusov, v tejto oblasti sa v rámci tohto roku posunieme výrazne dopredu,“ povedal.

Minister dopravy koncom apríla ešte nevedel povedať, či budú vlaky v Bratislave jazdiť aj ako pomoc mestskej hromadnej doprave už od decembra tohto roka. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) ho ešte bude v tejto veci bližšie informovať, keďže ide o pomerne čerstvý návrh. „Musia to prepočítať, koľko je to kilometrov navyše, s akými vlakmi to vedia zabezpečiť a od toho sa musíme odraziť,“ avizoval Érsek. Vlakovú dopravu si totiž od dopravcov objednáva a financuje štát prostredníctvom ministerstva dopravy.

Výstavba obchvatu

Predstavitelia ZSSK a Železníc Slovenskej republiky si pritom minulý mesiac prezreli 50 kilometrov železničných tratí v hlavnom meste. Zároveň uviedli, že vlaková doprava by mohla pomôcť doprave v Bratislave a jej okolí, a to predovšetkým pri riešení situácie v meste počas výstavby obchvatu na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7.

Cestnú dopravu do a z Bratislavy by tak mohli odľahčiť dve nové trate i nové železničné zastávky. V spolupráci s ministerstvom dopravy analyzujú možnosť realizovať prepojenie Senca s Petržalkou s možnosťou novej stanice na Bosákovej ulici alebo pri Digital Parku/Auparku v Bratislave. Ďalšou možnosťou je podľa ZSSK zvýšenie intenzity využitia stanice Bratislava-Nové Mesto a posilnenie spojov, ktoré sem smerujú od Trnavy a z Malaciek.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM