Maros Palesch Rôzne

Budeme cestovať lacnejšie?

Ceny cestovných lístkov Bratislavskej integrovanej dopravy by mali byť podľa novej koncepcie lacnejšie. Uviedol to predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo po rokovaní zastupiteľstva.

„Výsledok bude pre ľudí lacnejší ako to, čo majú dnes. Je to robené s tou logikou, že to nie je zdraženie, ale je to o zlacnení,“ povedal. Krajskí poslanci na poslednom zasadnutí schválili ceny cestovných lístkov Bratislavskej integrovanej dopravy (BID).

Podľa podpredsedu kraja Iva Nesrovanala bolo dôležité tento materiál schváliť, keďže schválenie tarifných podmienok a cien cestovných lístkov je nevyhnutnou podmienkou Ministerstva pôdohospodárstva, životného prostredia a regionálneho rozvoja pre úspešné posúdenie žiadosti o nenávratný finančný príspevok z operačného programu Bratislavský kraj. Poslanci zároveň schválili aj návrh zastávok a železničných staníc do tarifných zón BID a zmeny v označovaní vlakových liniek.

„Bratislavský kraj sa uchádza o rozsiahle projekty v rámci eurofondov v BID, ktoré v podstate spôsobia to, že človek si kúpi jeden lístok bez ohľadu na to, či je v Bratislave, alebo mimo nej a budú sa využívať alternatívne druhy dopravy, najmä železnica. Jednotlivé zložky spoluprácu v BID už deklarovali a my chceme spustiť financovanie, aby sa dostavili reálne výsledky,“ povedal Frešo. Ako zároveň uviedol, pre ľudí to znamená menej byrokracie, menej záťaže a jednoduchšie cestovanie.

Ceny cestovných lístkov budú stanovené na takú úroveň, aby sa dosiahol stav, kedy bude nový dopravný systém môcť byť akceptovaný širokou verejnosťou. Materiál bol prerokovaný aj s dopravcami. Záujem o spustenie bratislavského integrovaného dopravného systému deklarujú všetky zúčastnené subjekty. Efekty zo zavedenia bratislavského integrovaného dopravného systému sa prejavia vo významnej miere približne rok po spustení nielen v raste tržieb, ale predovšetkým vo zvýšenej miere využívania verejnej hromadnej dopravy na úkor individuálnej dopravy.

Zmena oproti doteraz prezentovanému zavedeniu integrovaného systému je v tom, že systém nebude zavedený celoplošne v jednom čase, ale etapovite. To znamená, že územie, ktoré nebude súčasťou integrovaného systému sa v cenách v prímestskej doprave bude riadiť samostatným cenovým výmerom, s cieľom znížiť výšku straty z prímestskej dopravy hradenej krajom.

Podľa Iva Nesrovnala momentálne prebiehajú dve výberové konania, jedno na označovače, druhé na dispečerské strediská. „Nechcem sa k tomu bližšie vyjadrovať, pretože je to otvorené, ale tento proces sme začali a úspešne beží dopredu,“ uviedol Nesrovnal. Frešo verí, že pokiaľ sa obstarávania podaria teraz, tak v priebehu budúceho roku by mohli byť prvé výsledky, ale bude to chcieť aj spoluprácu magistrátu.

Projekt BID predpokladá kooperáciu troch existujúcich dopravcov, ktorými sú Dopravný podnik Bratislava, Slovak lines a Železničnej spoločnosti Slovensko.

Zdroj: BSK

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM