Bratislavské letisko bude potrebovať nielen novú pristávaciu dráhu, ale aj nástupné mostíky
Vybudovanie novej pristávacej dráhy, rekonštrukcia tej súčasnej, nové nástupné mostíky alebo vybudovanie centra údržby. To všetko sú investície, ktoré bude Letisko M. R. Štefánika v Bratislave v budúcnosti potrebovať. Riaditeľ letiska Ivan Trhlík odhaduje ich výšku na 370 miliónov eur.

„Sú to investície, ktorým sa letisko v budúcnosti nevyhne,“ konštatoval na dnešnom stretnutí s novinármi v Bratislave. Napríklad vybudovanie nového dráhového systému by malo podľa jeho slov slúžiť na ďalších 50 rokov. Ten, ktorý je v súčasnosti, je totiž už na konci životnosti. Najviac by mala stáť nová dráha, okolo 200 miliónov eur.
Plány potrebných investícií by chcelo mať letisko definitívne jasné okolo roku 2020. Už v tomto roku však chce Trhlík o nich spustiť odbornú diskusiu.
„Potrebujeme mať stabilný dráhový systém vzletových a pristávacích dráh, chýba nám kvalitná vybavovacia plocha, chýba nám centrum údržby, nemáme hangáre, nemáme cargo terminál a nemáme nástupné mostíky pre cestujúcich,“ vymenoval Trhlík.
Prečítajte si aj: Bratislavské letisko vybavilo v minulom roku 1,56 milióna cestujúcich. Najčastejšie sa lietalo do Londýna
Hoci je nedávno dokončený terminál na letisku v Bratislave podľa jeho slov veľmi pekný, svojmu účelu nebude môcť slúžiť, ak sa nespravia úpravy infraštruktúry. „Dráhový systém je pre nás základný výrobný prostriedok,“ zdôraznil Trhlík.
Letisko však podľa neho nemá možnosť vygenerovať dostatok zdrojov na to, aby takúto investíciu pokrylo. Pokiaľ tak bratislavské letisko ostane aj naďalej v rukách štátu, bude to musieť riešiť cez štát. „Toto je investícia, ktorá je raz za 50 rokov,“ doplnil.
Prečítajte si aj: História Bratislavského letiska