Autobusári spustili kampaň na podporu autobusovej dopravy s názvom Skús Bus
Zväz autobusovej dopravy odštartoval od dnešného dňa novú dlhodobú kampaň na podporu autobusovej dopravy, ktorá nesie názov "Skús Bus". Jej účelom je prilákať ľudí z áut do autobusov a kladie dôraz najmä na zlepšujúcu sa kvalitu služieb autobusovej dopravy.
„Dnes máme 28 percent autobusov, ktoré sú mladšie ako štyri roky. Dá sa teda povedať, že sú de facto nové. Do osem rokov je viac ako polovica vozového parku, čiže 53 % autobusov,“ vyčíslil na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave viceprezident ZAD Peter Sádovský.
Zväz autobusovej dopravy združuje 14 autobusových dopravcov, ktorí ročne prevezú približne 190 miliónov cestujúcich.
Autobusári odštartovali kampaň zavesením starého autobusu na žeriav v Bratislave. Má symbolizovať autobusy, ktoré dnes už patria do minulosti. O osude tohto autobusu rozhodnú ľudia hlasovaním na internetovej stránke skusbus.sk do piatka do 17.00 h. Buď zahlasujú za zhodenie autobusu na zem, alebo za jeho použitie na iné účely. Autobus sa pritom zhodí na zem po dosiahnutí 100-tisíc hlasov.
Kampaň je tiež sprevádzaná informáciami o dennom výkone prímestskej autobusovej dopravy. Napríklad denne najazdia autobusy počet kilometrov, ktorý sa rovná 15-násobku obvodu zeme a prevezú viac ako pol milióna cestujúcich.