Ako zahraniční návštevníci vnímajú Bratislavu? Výsledky veľkého PRIESKUMU prekvapili
Zahraniční návštevníci podľa prieskumu vnímajú Bratislavu pozitívne.
Bratislava Tourist Board (BTB) realizovala v októbri prieskum, ktorého cieľom bolo zistiť, ako zahraniční návštevníci vnímajú Bratislavu. Prieskum podľa BTB kombinoval kvantitatívne a kvalitatívne metódy, vďaka čomu výsledky zachytávajú nielen štatistické údaje, ale aj motivácie, postoje a vnímanie mesta z pohľadu ľudí, ktorí Bratislavu už navštívili, aj tých, ktorí s ňou zatiaľ nemajú osobnú skúsenosť.
Výborná vizitka
Prieskum bol realizovaný na vzorke 7 237 zahraničných respondentov z 11 európskych krajín, ktoré sú pre Bratislavu z pohľadu cestovného ruchu dôležité. „Počet zapojených respondentov predstavuje vzhľadom na veľkosť destinácie významnú a reprezentatívnu vzorku," uvádza BTB. Tú tvorili dve skupiny respondentov, pričom prvú tvorili návštevníci, ktorí Bratislavu už v minulosti navštívili, a druhú tí, ktorí ju zatiaľ osobne nepoznajú.
Prieskum potvrdil, že návštevníci Bratislavy odchádzajú s pozitívnymi dojmami.
Až 85 percent respondentov vyjadrilo v súvislosti so svojou návštevou pozitívnu emóciu, 10 percent malo neutrálny postoj a iba 5 percent hodnotilo svoju skúsenosť negatívne. Z odpovedí ďalej vyplynulo, že 57 percent návštevníkov si vie predstaviť stráviť v Bratislave viac dní a 51 percent plánuje návrat do troch rokov.
Zdravé základy
Zaujímavé zistenia priniesla aj skupina respondentov, ktorí Bratislavu ešte nenavštívili. Až 77 percent z nich nevidí žiadne bariéry v tom, aby si ju v budúcnosti vybrali za cieľ svojej cesty, 59 percent ju dokonca plánuje navštíviť v blízkej dobe. Len 2,7 percenta opýtaných Bratislavu navštíviť neplánuje, no viac než polovicu z tejto skupiny možno podľa výsledkov prieskumu ovplyvniť lepšou komunikáciou a zvýšením povedomia o meste.
„Bratislava netrpí negatívnym imidžom, ale nízkou znalosťou značky. To znamená, že imidž mesta má zdravé základy a ľudia, ktorí ho poznajú, ho vnímajú pozitívne. Kľúčom do budúcnosti je preto zvýšiť povedomie o Bratislave a systematicky budovať jej medzinárodnú viditeľnosť,“ vysvetlila predsedníčka predstavenstva BTB Nina Erneker.
Toto oceňujú najviac
Prieskum zároveň ukázal, že návštevníci Bratislavy oceňujú blízkosť, kompaktnosť, dostupnosť, históriu a architektúru mesta, čo z nej robí ideálne mesto pre city break. „Dostupnosť nášho hlavného mesta ešte zvýraznia nové letecké spojenia spoločnosti Wizz Air, ktoré Bratislavu prepoja s mnohými metropolami, z ktorých respondenti prieskumu pochádzajú," dodáva BTB.
„Chceme, aby Bratislavu spoznávali ľudia, ktorí hľadajú autentické kultúrne zážitky, kvalitnú architektúru a mesto s vlastným charakterom. Našou ambíciou je osloviť sofistikovaných návštevníkov, ktorí ocenia jej kompaktnosť, históriu, dostupnosť aj udržateľný prístup, a ukázať im Bratislavu ako modernú európsku destináciu s dušou,“ uzatvára Nina Erneker.
Bratislava Tourist Board realizovala prieskum o vnímaní Bratislavy zahraničnými návštevníkmi v spolupráci s agentúrou Levosphere, s ktorou pripravuje aj nový brand positioning mesta. Jeho cieľom je jasne definovať jedinečnú identitu Bratislavy, posilniť jej značku v konkurenčnom prostredí európskych destinácií a vytvoriť konzistentnú komunikačnú stratégiu, ktorá podporí rozvoj cestovného ruchu v súlade s princípmi udržateľnosti.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné