Maros Palesch Rôzne

Zo Žitného ostrova rýchlejšie v Bratislave

BRATISLAVA, 27.07.2011. Od nasledujúceho mesiaca sa začnú práce na frekventovanom úseku cesty I. triedy I/63 medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou, ktoré zvýšia dopravnú kapacitu a prispejú k zlepšeniu dopravy v hlavnom meste.

V prvej etape rekonštrukčných prác pôjde o zvýšenie počtu jazdných pruhov v smere od Dunajskej Stredy v úseku I/63 medzi Podunajskými Biskupicami a Rovinkou. Práce potrvajú do dvoch mesiacov. Vláda SR na tento účel schválila príspevok 3,8 milióna eur. Dopravná situácia medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou je neúnosná a spôsobuje problémy pri dochádzaní ľudí do zamestnania a do škôl. Denne touto cestou s jediným jazdným prúdom prichádza do Bratislavy vyše 20-tisíc áut. To spôsobuje zápchy a v špičke sa tu vozidlá pohybujú rýchlosťou 12 km za hodinu. ** „Dopravu smerom na juh chceme riešiť a riešime. Už vo februári podpísal minister dopravy Ján Figeľ s primátorom Bratislavy Milanom Ftáčnikom a bratislavským županom Pavlom Frešom memorandum, v ktorom vyjadrili spoločný záujem riešiť zložitú dopravnú situáciu. Som rád, že dnes môžem oznámiť začiatok rekonštrukčných prác,“** povedal štátny tajomník ministerstva dopravy Arpád Érsek.

Železničná spoločnosť Slovensko (ŽSSK) v prípade potreby zabezpečí posilnenie vlakových spojov, aby cestujúci pocítili rekonštrukciu cesty čo najmenej. O prípadnom rozšírení vlakových spojov bude ŽSSK a ministerstvo dopravy včas formovať.

Rekonštrukcia cesty I/63 nie je jediný projekt, ktorým chce ministerstvo dopravy zlepšiť dostupnosť Bratislavy z juhovýchodného smeru. Od marca budúceho roku začne firma RegioJet prevádzkovať pravidelnú linku osobnej železničnej dopravy medzi Bratislavou a Komárnom. Pôjde o prvého súkromného dopravcu na slovenských železniciach. Spoločnosť chce ročne prepraviť približne 1,9 milióna cestujúcich. „To by malo priniesť výrazné odľahčenie dopravy v smere Bratislava – Dunajská Streda,“ povedal Érsek.

Ešte pred spustením nových vlakov treba urobiť potrebné stavebné úpravy na železničnej trati a zástavkách. Zmeny ministerstvo koordinuje tak, aby sa nestalo, že naraz budú obmedzenia na starej ceste I/63 aj na železnici. „Počas týchto rekonštrukcií sa počíta s drobnou obnovou železničnej trate, ale železničných staníc, aby cestujúci mohli bezpečne zaparkovať svoje auto a pohodlne sa odviesť do Bratislavy. Prvé obnovené stanice budú v Dunajskej Streda a v Kvetoslavove,“ povedal Érsek

V súlade s vládou schváleným Programom pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest 2011 – 2014 rezort dopravy pracuje na príprave výstavby rýchlostnej cesty R7. Tá by spolu s bratislavským diaľničným obchvatom D4 mohla tvoriť základ pre budúce PPP projekty súčasnej vlády. Hoci sa súčasnému vedeniu ministerstvu dopravy podarilo zrýchliť projektovú prípravu oproti minulej vláde, so stavbou sa môže začať najskôr v roku 2013. „Očakávame, že doprava medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou sa čiastočne zlepší už na jeseň tohto roka, ale primeraná bude až po dokončení projektu R7,“ dodal Érsek.

Zdroj: MDVaRR SR, Ľubomír TUCHSCHER

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM