Zábavné chudnutie. Zbavte sa prebytočných kíl na klzisku!

Štedro prestretý stôl štíhlej postave príliš neprospieva. Ak sa vám podarilo cez sviatky trocha pribrať, korčuľovanie je skvelým spôsobom, ako sa ich zbaviť.

Korčuľovanie, rovnako ako lyžovanie, je šport, pri ktorom odbúrate kalórie a zároveň sa zabavíte. Klziská sú v Bratislave takmer v každej mestskej časti a vstupné je lacnejšie ako do posilňovne. Takže: Hor sa na ľad!

Piruety až nakoniec

Pohyb na korčuliach vynikajúco tvaruje nohy, boky aj zadok. Udržiavanie rovnováhy formuje celé telo. Za hodinku spálite viac ako na zjazdovke či na bežkách. Korčuľovaním za 1 hodinu odbúrate okolo 400 kcal.

Výhody korčuľovania:

  • Posilnenie obranyschopnosti
  • Zvýšenie kondície v krátkom čase
  • Prevencia kardiovaskulárnych ochorení
  • Zlepšenie koordinácie pohybov
  • Odbúra stres a zlepší náladu
  • Budovanie svalovej hmoty
  • Urýchľuje spaľovanie tukov

Aby malo korčuľovanie čo najväčší efekt a vy ste zhodili nejaké tie dekagramy, mali by ste byť na ľade dlhší čas (minimálne pol hodinu) a dodržiavať určitú rýchlosť. Viac ako na piruety sa sústreďte na techniku jazdy.

Behom na lyžiach za kondíciou

Skvelým receptom na dobrú kondíciu a štíhlosť je aj lyžovanie. Ak chcete zhodiť pár „sviatočných“ kíl, vyberte si bežky. Pri zdolávaní bielych plání na bežkách miniete viac energie a posilníte viaceré svalové partie, najmä nohy, lýtka, chrbát a ramená. V okolí Bratislavy je veľké množstvo priestranstiev, kam sa dá vybehnúť. „Bežkovaním“ spálite za hodinu 480 kcal.

Ak vám pri „prechádzke“ na bežkách bude priať počasie, užijete si krásnu zimnú prírodu a urobíte to najlepšie pre svoje zdravie.

Výdaj energie pri zjazdovom lyžovaní záleží najmä od toho, aký terén si vyberiete. Čím rýchlejšie lyžujete a čím ťažší je terén, tým viac energie vydáte. Pri zjazdovom lyžovaní posilňujete okrem srdca najmä lýtka a nohy.

Zdroj: bratislava.dnes24.sk