Z hlavného mesta by mali zmiznúť aj veľké reklamné hypercuby
Z ulíc hlavného mesta by mali v rámci boja s vizuálnym smogom zmiznúť aj veľké reklamné zariadenia, tzv. hypercuby.
Ide o osem zariadení, ktoré bratislavská samospráva používala na propagovanie svojich aktivít a podujatí, resp. akcií, ktoré spoluorganizovala alebo podporovala. Týkalo sa to predovšetkým kultúrnych, športových či spoločenských podujatí. Potvrdila to hovorkyňa mesta Ivana Skokanová.
Zatiaľ boli demontované len tri
„Hlavné mesto aktívne bojuje s vizuálnym smogom, preto nie, tieto zariadenia sa už na reklamu nemôžu využívať,“ uviedla Skokanová. V tejto súvislosti sa mesto rozhodlo nepredĺžiť zmluvu so spoločnosťou, ktorá túto formu reklamy prevádzkovala. Tú už medzičasom vyzvalo k demontáži hypercubov, podľa hovorkyne tak mali spraviť do konca júna.
Demontované boli zatiaľ tri, jedno na Hodžovom námestí a dve na Trnavskom mýte. Na svojom mieste stoja ešte podľa jej informácií tie pri nákupnom centre Eurovea, na Železničnej stanici Petržalka a Železničnej stanici Nové Mesto, pri Propeleri a na Kamennom námestí. Práve pri ňom sa mnohí okoloidúci pozastavujú, keďže propaguje podujatia ešte z januára a februára tohto roka.
Efektívnejšie odstraňovanie
V súvislosti s vonkajšou reklamou navrhuje primátor Ivo Nesrovnal zriadiť pracovnú skupinu, v ktorej bude zastúpený nielen magistrát, ale aj zástupcovia jednotlivých bratislavských mestských častí. Cieľom je urýchlenie odstránenia reklamných zariadení na území hlavného mesta, kde je v súčasnosti takmer 9600 reklamných zariadení väčších ako tri metre štvorcové.
Hlavné mesto už vypracovalo manuál postupu pre stavebné úrady, aby mohli efektívnejšie postupovať pri vydávaní súhlasu s odstraňovaním reklamnej stavby. Samospráva totiž nemôže svojvoľne odstraňovať akúkoľvek čiernu stavbu. Rozhodnutie o odstránení reklamného zariadenia môže vydať iba stavebný úrad a tie sú v mestských častiach.
Prečítajte si aj: Trojnožky stále hyzdia ulice hlavného mesta