Výstavba obchvatu sa stále naplno nerozbehla. Zatiaľ prebiehajú len prípravné práce

Obchvat Bratislavy, ktorý bude tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, má zlepšiť katastrofálnu dopravnú situáciu v hlavnom meste.

Výstavba obchvatu Bratislavy sa oficiálne začala ešte v októbri 2016, kedy ju minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) odštartoval slávnostným poklepaním základného kameňa. Podľa pôvodných plánov mal byť celý projekt dokončený v roku 2020. Dnes už takmer naisto vieme, že tento termín dodržaný nebude.

Prípravné práce

Výstavba projektu D4/R7 sa totiž ešte stále naplno nerozbehla. Zatiaľ prebiehajú len prípravné práce. „Stavebné práce na niektorých objektoch sa už začali. Podľa vyjadrení koncesionára sa očakáva väčšie nasadenie techniky na začiatku roku 2018,“ povedala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

Koncom roka 2017 prebiehalo napríklad klčovanie viniča medzi bratislavskou mestskou časťou Rača a Svätým Jurom, teda na území, kadiaľ bude viesť nultý ochvat.

Minister dopravy v rozhovore pre denník Pravda uviedol, že podľa jeho informácií konzorcium Obchvat Nula, ktorého vedúcou spoločnosťou je španielska firma Cintra, v súčasnosti finalizuje všetky projekty, ktoré tiež podliehajú schvaľovacím procesom na jednotlivých úradoch.

Na trase budúcej cesty prebiehali v prvej polovici minulého roka aj archeologické prieskumy. Jeden z nich, v úseku budúcej diaľnice D4 v Podunajských Biskupiciach, priniesol objav jedného z najrozsiahlejších archeologických nálezísk na Slovensku. Počas päť mesiacov trvajúceho prieskumu odkryli archeológovia viac ako 460 hrobov, ktoré skrývali cenné nálezy.

Projekt D4/R7

V rámci projektu D4/R7 má vzniknúť 59,1 kilometra nových diaľnic v okolí hlavného mesta. Nultý obchvat vytvorí diaľnica D4. Na ňu sa napojí rýchlostná cesta R7, ktorá povedie až do Holíc pri Šamoríne. Umožní tak ľahší vstup do mesta z juhovýchodnej strany.

Diaľnica D4 ako nultý obchvat Bratislavy sa bude začínať v križovatke Jarovce. Následne povedie poza bratislavskú mestskú časť Petržalka, okolo Podunajských Biskupíc a Vajnôr až do bratislavskej Rače, kde sa skončí.

Zdroj: bratislava.dnes24.sk

Odporúčame