Správy

Vo štvrtok prerokujú pripomienky k severnému úseku diaľnice D4

Aktuálny projekt diaľnice ráta s dvoma variantmi riešenia. Vo štvrtok prerokujú pripomienky k diaľnici D4 v úseku Bratislava-Rača – Bratislava-Záhorská Bystrica.

Ilustračný obrázok k článku Vo štvrtok prerokujú pripomienky k severnému úseku diaľnice D4
16
Galéria

Na ministerstve životného prostredia v Bratislave prerokujú vo štvrtok (5. 1.) o 10:00 hod. rozsah hodnotenia navrhovaného zámeru diaľnice D4 v úseku Bratislava-Rača – Bratislava-Záhorská Bystrica, ktorá bude súčasťou obchvatu hlavného mesta. Informoval o tom Dušan Statelov z občianskeho združenia (OZ) Malé Karpaty.

Pripomienky

„Z Marianky zaslalo pripomienky zhruba 31 ľudí z celkového počtu 60 účastníkov, ktorý obsahuje aj štátne inštitúcie,“ priblížil Statelov. S výstavbou diaľnice D4 v úseku Rača-Záhorská Bystrica by sa malo začať v roku 2025, diaľničný úsek s viac ako desaťkilometrovým tunelom v masíve Malých Karpát by mal byť dokončený v roku 2030. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) to uviedla v projektovom zámere pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA).

NDS vychádzala pri spracovaní materiálu z pripomienok, ktoré v roku 2012 v súvislosti s výstavbou diaľnice D4 Ivanka sever – Záhorská Bystrica vydalo MŽP k trase Rača-Záhorská Bystrica.

Varianty riešenia

Aktuálny projekt ráta s dvoma variantmi riešenia. Variant 1 predpokladá celkovú dĺžku úseku 12 417 m, tunel Karpaty má mať dĺžku 10 980 m. Tunel sa bude začínať pod východnými svahmi Vajnorskej hory a vyúsťovať bude severozápadne od obce Marianka. Od tohto miesta po už vybudovaný úsek medzi diaľničnými križovatkami Stupava a Záhorská Bystrica bude približne jeden kilometer diaľnice viesť po násype.

Vo variante 2 bude celková dĺžka tunela 10 500 m, západný portál bude umiestnený pri západnom okraji obytnej zástavby obce Marianka. Aj v tomto prípade sa ráta s tým, že posledný kilometer úseku, končiaci mimoúrovňovou križovatkou Záhorská Bystrica, má viesť po násype, vo výške maximálne šesť metrov. Celková dĺžka tohto variantu je 12 372 m.

Vo variante 1 sú predbežné náklady vyčíslené na viac ako 901 miliónov eur, vo variante 2 dosahujú odhadované náklady 733 miliónov eur.

Aktivisti z OZ Malé Karpaty opätovne upozornili na malú vzdialenosť diaľničného úseku od obce Marianka. „Diaľnica tak bude mať na obyvateľov výrazný vplyv nielen počas prevádzky, ale aj počas výstavby, keďže ide o najdlhší tunel na Slovensku,“ uviedol Statelov pre TASR.

Vizualizácie obchvatu Bratislavy
16
Galéria
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM