Alexandra Húsková Samospráva

V Karlovej Vsi predstavili na verejnom zhromaždení projekt rekonštrukcie električkovej trate. Vyvolal mnohé otázky

Na Karlovesko-Dúbravskej radiále sa začne s modernizáciou v priebehu budúceho roka. Obyvateľov však čaká viacero zmien, ktoré sa nie všetkým musia na prvý pohľad páčiť. Podľa vedenia samospráv a projektantov je výsledný projekt skĺbením bezpečnosti a najlepších možných riešení.

Ilustračný obrázok k článku V Karlovej Vsi predstavili na verejnom zhromaždení projekt rekonštrukcie električkovej trate. Vyvolal mnohé otázky
Zdroj: Dnes24.sk

Modernizovať sa má 6,8-kilometrový úsek Dúbravsko Karloveskej radiály od tunela pod hradom po križovatku ulíc M. SCH. Trnavského a Hanulova v Dúbravke.

Pri financovaní stavby (cca 60 miliónov Eur bez DPH) sa počíta so zdrojmi Európskej únie a to podielom EÚ s 85 percentami, Slovenská republika 10 percentami a Magistrát Hlavného mesta Bratislavy 5 percentami.

Viac si prečítajte tu: Električkovú trať v Karlovej Vsi a Dúbravke čaká ďalšia modernizácia

„Projekt pre stavebné povolenie by mal byť ukončený do konca roku 2015. Podľa plánovaných financií očakávame realizáciu koncom roku 2016,“ vyjadrila sa pre Bratislava 24.sk Tatiana Kratochvílová, Hlavná dopravná inžinierka mesta Bratislavy.

Na verejnom zhromaždení, kde bol predstavený projekt rekonštrukcie električkovej trate na úseku Karlovesko-Dúbravskej radiály sa zúčastnili zástupcovia Magistrátu Tatiana Kratochvílová a Peter Bánovec, starostka MČ Karlova Ves Dana Čahojová a vice starosta Branislav Záhradník, Michal Drotovan z MÚ Karlova Ves a Peter Hvizdoš zo spoločnosti Reming Consult.

„Cieľom modernizácie nie je len výmena koľajníc, ale najmä zlepšenie bezpečnosti a pohodlia pre cestujúcich a zmodernizovanie nástupísk. Projekt je striktne viazaný, zameraný na zlepšenie verejnej dopravy,“ uviedol Peter Bánovec z Magistrátu.

Projektant Peter Hvizdoš predstavil plán rekonštrukcie a zdôraznil zmeny, ktoré Karlovešťanov po realizácii trate čakajú. Najväčšie zmeny sa udejú v rušení a presúvaní priecestí, kvôli bezpečnosti chodcov, ako aj plynulosti premávky.

Vybrali sme pre vás konkrétne plánované zmeny

  • Najpotrebnejším, ale aj najnáročnejším je riešenie prestupného miesta na Molecovej, kde sú potrebné rozsiahlejšie úpravy okolitých komunikácií a plánuje sa vybudovať združené zastávky električkového a autobusového nástupiska – paralelne umiestnených. Snahou je neobmedziť dva pruhy dopravy.
  • Bezbariérové nástupiská a vybudovanie výťahov na nadchodoch pri zastávkach Botanická záhrada, Nad Lúčkami a Karlova Ves
  • Na úseku pri Botanickej záhrade je navrhnutá cyklorampa, aby cyklotrasa neviedla cez autobusovú zastávku
  • Zrušenie priecestí pri Kostole Sv. Michala a pri Základnej škole Sv.Františka na Karloveskej 32. Zrušenie priecestia pri križovatke so Segnerovou ulicou a jeho posunutie smerom do mesta.
  • Rozšírenie a modernizácia všetkých nástupísk a umiestnenie prechodov pre chodcov vždy do stredu medzi zastávky električiek. Zmodernizujú sa podchody na Borskej a Damborského.
  • Prebudovanie obratiska na konečnej električiek na obojsmerné, aby sa tam mohli otáčať aj električky v smere z Dúbravky, rovnako v prípade potreby aj autobusy
  • Svetelná križovatka pribudne na zastávke Dolné Krčace
  • Výraznejšie prebudovaná bude zastávka na Damborského ulici, kde je naplánovaná integrovaná zastávka aj pre autobus aj pre električku
  • Rozšírenie a modernizácia nástupísk a umiestnenie prechodov pre chodcov vždy do stredu medzi zastávky električiek
  • Trať má byť po celej dĺžke zatrávnená, čo by malo znížiť intenzitu hluku
  • Vodiči električiek, autobusov a trolejbusov, by mali mať predsignály o presnom čase „zelenej“ na semafore

Zástupcovia Magistrátu prisľúbili projekt v najbližšom čase zverejniť aj na stránke hlavného mesta. Pripomienky totiž môžu obyvatelia zasielať už len do 25.mája na Okresný úrad v Bratislave. Dokumentácia pre územné rozhodnutie sa bude podľa Hvizdoša odovzdávať na konci mája.

Základné informácie plánovanej výstavby:

  • Opravovať sa bude úsek trate od zastávky Damborského po zastávku Chatam Sófer pri tuneli
  • Úsek je dlhý 6,8 kilometra
  • V úseku je 13 zastávok (26 nástupíšť) a 17 priecestí
  • Realizácia stavby je plánovaná v rokoch 2016 až 2018
  • Predpokladané náklady stavby sú na úrovni 60 miliónov Eur bez DPH

Opravou trate chce mesto a samospráva predovšetkým dosiahnuť:

  • zvýšenie bezpečnosti prevádzky a cestujúcich
  • zvýšenie traťovej rýchlosti
  • zvýšenie kultúry cestovania
  • zníženie negatívnych dopadov na okolie (hluk, vibrácie)
  • zlepšenie a skvalitnenie životného prostredia všeobecne
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM