"Uvoľnite miesto starším!" Všimli ste si novú kampaň v dopravných prostriedkoch?

Dopravný podnik Bratislava spolu s mestom spustili novú kampaň v dopravných prostriedkoch. Cieľom je výchova cestujúcich k úcte starším osobám, ťažko zdravotne postihnutým či inak hendikepovaným. Kampaňou chce DPB zabezpečiť postupnú prevýchovu najmä mladšej generácie.

Nina Táborská
Ilustračný obrázok k článku "Uvoľnite miesto starším!" Všimli ste si novú kampaň v dopravných prostriedkoch?
Zdroj: TASR

Mestské zastupiteľstvo Bratislavy na svojom rokovaní v septembri 2014 schválilo Program aktívneho starnutia Bratislavy na roky 2014 – 2020, ktorého súčasťou bol aj Akčný plán na roky 2014 – 2015.

Dopravný podnik v rámci tohto programu spustil kampaň vo všetkých vozidlách MHD a to vo forme letáku, na ktorom vyzýva cestujúcich, aby boli ohľaduplní a uvoľnili miesto na sedenie starším osobám.

„Zároveň na letáku upozorňujeme cestujúcich, aby neboli ľahostajní taktiež voči tehotným ženám a osobám s malým dieťaťom na rukách, ktorí majú právo na miesto na sedenie,“ priblížila pre Bratislava24.sk hovorkyňa DPB Adriana Volfová.

Prevýchova mladých

Každý ten pocit pozná. Unavený z práce či zo školy si spokojne sadnete v preplnenom autobuse a zrazu nastúpi staršia osoba, ktorej sa patrí miesto prepustiť. Nie vždy ale každý reaguje tak, že svoje miesto prenechá. Zrejme každý už zažil situáciu, kedy práve toto bolo dôvodom pre hádku v dopravnom prostriedku.

Treba si však uvedomiť, že každý raz zostarne a tiež, že občas dá státie v dopravnom prostriedku poriadne zabrať aj mladým.

Takýmto oznamom vyveseným vo všetkých prostriedkoch MHD natrvalo, chce DPB zabezpečiť postupnú prevýchovu najmä mladšej generácie, ktorá je často voči spomínaným osobám a situáciám ľahostajná.

V Bratislave podľa údajov z roku 2011 žilo cca 130-tisíc seniorov nad 55 rokov (viac ako 1600 nad 90 rokov). Absolútny počet obyvateľov v dôchodkovom veku sa do roku 2025 zdvojnásobí.

Nejde o prvú takúto kampaň. Minulý rok v októbri ste podobné plagáty mohli v dopravných prostriedkoch vidieť aj v rámci Mesiaca úcty k starším.

Program aktívneho starnutia

Mesto si kladie za cieľ komplexne riešiť situáciu starších ľudí, seniorov a starnúcej populácie. Nielenže rastie podiel seniorov na celkovom počte obyvateľov a spoločnosť musí reagovať na túto novú situáciu, ale v budúcnosti sa bude osobne dotýkať i stávajúcich vekovo mladších vekových skupín.

Dostupnosť služieb verejnej dopravy priamo vplýva aj na ďalšie oblasti života starších ľudí, nakoľko doprava vo svojej podstate predstavuje len prostriedok, ktorý pomáha napĺňať občanom iné činnosti ich každodenného života.

Okrem kampane „Uvoľnite miesto starším“ v prostriedkoch MHD, je pripravená aj informačná kampaň v bratislavských školách, ktorú budú realizovať zástupcovia Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy.

Prečítajte si tiež: Bratislava trochu inak: Cestujte bratislavskou MHD! Reklamné kampane, ktoré by vás mali presvedčiť, aby ste vymenili auto za autobus

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame