Tomáš Stupavský Rôzne

Ste spokojní s prácou revízorov? DPB uvádza, že počet sťažností na ich adresu výrazne poklesol

Obyvatelia hlavného mesta sa častokrát negatívne vyjadrovali na prácu pracovníkov prepravnej kontroly. No Dopravný podnik Bratislava (DPB) tvrdí, že za posledné obdobie eviduje zvýšený počet pochvál na revízorov. Tí údajne vystupujú voči cestujúcim slušne a ústretovo. Súhlasíte?

Ilustračný obrázok k článku Ste spokojní s prácou revízorov? DPB uvádza, že počet sťažností na ich adresu výrazne poklesol
Foto: Tomáš Stupavský / Zdroj: Dnes24.sk

DPB zaznamenal v poslednom období menej sťažností na revízorov a navyše stúpol počet pochvál. Okrem zlepšeného prístupu pracovníkov prepravnej kontroly, sa zmenilo aj správanie cestujúcich bez platného lístka voči revízorom.

Podľa údajov DPB po zavedení audiozáznamov v roku 2013 poklesli sťažnosti na revízorov o 90 percent. V praxi sa osvedčila aj novinka, a to zavedenie POS terminálov na platbu kartou priamo na mieste, ktorá funguje od roku 2014.

Prečítajte si tiež: Viete, aké sú kompetencie revízora?

„Už po nástupe do funkcie generálneho riaditeľa DPB, som si uvedomoval, že s revízormi je potrebné niečo spraviť. Výsledky našich opatrení sa týkali personálnych zmien, pravidelných školení, ale aj zavedenia audiozáznamov z výkonu kontrol. Máme tak totiž dohľad nielen nad správaním sa cestujúcich, ale aj správaním sa našich revízorov. Som rád, že výsledky sa pozitívne prejavili aj v praxi,“ vyjadril sa generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ľubomír Belfi.

Pravidelné školenia

Na prácu revízorov reaguje aj cestujúca verejnosť:* „Posielam pochvalu za skutočne slušné správanie a trpezlivé milé vysvetlenie pravidiel revízormi, ktorí kontrolovali lístky na linke X13. Žiadne drzé správanie, práve naopak, milé a slušné, navyše vysvetlili aj Prepravný poriadok. Klobúk dolu pred slušnosťou, bodaj by všetci revízori boli ako táto partia, nemusel by som sa pred turistami za nich hanbiť,“* napísal do DPB, Jozef.

Revízori sú pravidelne školení, nielen z Prepravného poriadku a Tarify MHD v Bratislave, ale prechádzajú aj pravidelnými psychotestmi.

„Posledné mesiace som opakovane stretla v MHD revízorov a musím pochváliť ich prístup a správanie k cestujúcim. Vážne. Všetci sa správali milo, ústretovo, bez akejkoľvek arogancie či nebodaj agresivity, ako som zažila veľakrát v minulosti. Je to super. A normálne mi to zvýšilo komfort cestovania,“ napísala cestujúca Mirka.

Dúfajme, že sa cestovanie mestskou hromadnou dopravou v našom hlavnom meste bude neustále zlepšovať, napríklad aj vďaka lepšiemu správaniu pracovníkov prepravnej kontroly.

Prečítajte si tiež: Idem autobusom prvýkrát a nevedel som, že mám mať lístok. Prečítajte si najoriginálnejšie výhovorky čiernych pasažierov

Ilustračné foto.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM