Nina Táborská Rôzne

Stavať iba rýchlocestu R7 nemá podľa rezortu dopravy zmysel. Bajkalská ulica by takto kolabovala

Postaviť iba rýchlostnú cestu R7 by v žiadnom prípade nevyriešilo kolabujúcu dopravu v hlavnom meste. Dnešné zápchy z Rovinky či Dunajskej Lužnej by sa totiž podľa Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR presunuli na Bajkalskú ulicu v Bratislave.

Ilustračný obrázok k článku Stavať iba rýchlocestu R7 nemá podľa rezortu dopravy zmysel. Bajkalská ulica by takto kolabovala
Zdroj: TASR

Takto zareagoval rezort dopravy na dnešný návrh trojice predstaviteľov opozičného hnutia OĽaNO.

Tí navrhujú, aby sa výstavba obchvatu Bratislavy rozdelila na dve časti. Najprv by sa postavila rýchlostná cesta R7 smerom z hlavného mesta do Dunajskej Stredy a diaľnica D4 by sa stavala až potom, keď bude možné vybudovať tunel popod Malé Karpaty.

„Je potrebné vybudovať obe tieto cesty spolu, na čom sa zhodnú všetci dopravní odborníci,“ argumentoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Nerozumný je podľa neho aj návrh čakať s výstavbou až dovtedy, kým nie sú pripravené všetky úseky obchvatu. Teda aj tie s tunelom.

„Ak by sme rovnaký princíp použili aj na diaľnici D1, potom nemá zmysel stavať ani tunel Višňové pri Žiline a mnohé iné úseky by dnes tiež neboli vo výstavbe alebo už odovzdané vodičom, pretože stále nie je podpísaná zmluva na úsek Turany – Hubová pri Ružomberku,“ opísal Kóňa.

Ak napriek tomu Igor Matovič trvá na tom, aby sa výstavba diaľnice D4 odložila, ministerstvo dopravy mu odporúča porozprávať sa o tom s tisíckami vodičov, ktorí denne čakajú v zápchach na Prístavnom moste.

Výstavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v tomto rozsahu a formou PPP schválila podľa Kóňu aj vládna koalícia premiérky Ivety Radičovej, ktorej súčasťou bol aj Matovič. „Nerozumieme preto, prečo dnes tento projekt spochybňuje,“ doplnil Kóňa.

Zároveň dodal, že Matovič mal možnosť zúčastniť sa na odbornom seminári, na ktorý bol pozvaný a kde boli odborníci pripravení diskutovať o všetkých nejasnostiach, ktoré v oblasti dopravy má. „Aj jeho neúčasť na tomto seminári jasne dokazuje, že nemá záujem o riešenie dopravných problémov ľudí na Slovensku, ale iba o získavanie politických bodov,“ skonštatoval Kóňa.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM