Slováci vynašli unikátny koncept, ktorý učí čítať hendikepované deti

Ani taká prirodzená a každodenná činnosť ako čítanie nie je pre každého samozrejmá. Pre deti so špeciálnymi potrebami je naučiť sa čítať oveľa zložitejšie, ako pre tie zdravé a často k tomu nemajú ani potrebné zázemie a možnosti.

Ilustračný obrázok k článku Slováci vynašli unikátny koncept, ktorý učí čítať hendikepované deti
Zdroj: Media&Communication Consulting

Slovenský projekt Visual Reading prišiel so spôsobom, ako sa čítať naučí takmer každý.
Problémy s výučbou čítania môžu byť spôsobené rôznymi diagnózami ako je dysfázia, dyslexia či autizmus, ale aj bežnými odchýlkami od normy. Program Vizuálne čítanie – Visual Reading, za ktorým stojí partia šikovných Slovákov s lídrom Dušanom Barancom, je edukačným nástrojom pomáhajúcim s výučbou čítania.

Program je určený na výučbu čítania, na štartovanie verbalizácie a vokálnej imitácie, na rozvoj sluchovej diferenciácie a rozširovanie slovnej zásoby nielen pre deti so špeciálnymi potrebami, ale i pre výučbu čítania a porozumenia reči pre deti z málo podnetného prostredia, pre dospelých s poruchami reči a pre deti a dospelých z geograficky Európe veľmi vzdialených regiónov, ako sú Ázia či Afrika. Slúži tiež na nácvik predškolského čítania. Prostredníctvom programu sa dieťa učí čítať hlásky, slabiky a slová v dvanástich úrovniach s využitím vizuálneho prístupu. Nejde však o hru – tento nástroj si vyžaduje odborné vedenie, pričom Visual Reading spolupracuje s množstvom expertov z oblasti psychológie, pedagogiky i informačných technológií. Od roku 2016, kedy začal predaj programu, ho už ocenili stovky ľudí – špeciálnych pedagógov, logopédov, psychológov, liečebných pedagógov aj rodičov detí s postihnutím, ktorí túto metódu výučby vyskúšali.

„Deti so špeciálnymi potrebami navštevujú pravidelne rôzne typy terapeutických zariadení ako napr. logopedické ambulancie, špeciálno-pedagogické poradne, psychologické poradne. Frekvencia týchto návštev je však nízka – pohybuje sa od jednej návštevy týždenne po jednu návštevu za osem týždňov podľa toho, aké má dieťa problémy a v ktorej krajine žije. Čas medzi týmito návštevami je pritom ideálna možnosť na realizáciu výučby v domácom prostredí, ktorá je riadená a monitorovaná odborníkom. Vytvárame multilingválny systém, ktorý je vhodný pre väčšinu diagnóz a pre väčšinu výučbových postupov,“ vysvetľuje Dušan Baranec.

Projekt vyhral aj tohtoročné slovenské kolo súťaže Chivas VENTURE určenom pre podnikateľov a startupy. Presvedčil porotu, ktorá zo všetkých šesťdesiatich piatich prihlásených projektov vybrala práve Visual Reading ako ten najprepracovanejší. Dušan Baranec so svojim tímom tak bude Slovensko reprezentovať v máji na svetovom finále v Amsterdame a spolu s ostatnými najlepšími svetovými startupmi môže zabojovať aj o lákavú výhru až do výšky milión dolárov.

Matúš Kollár, brand manažér značky Chivas Regal, hovorí: „Chcel by som sa ešte raz veľmi pekne poďakovať všetkým projektom, ktoré sa zapojili do druhého ročníka slovenského kola Chivas VENTURE. Bolo skvelé vidieť, koľko úžasných ľudí a ich projektov so spoločenským presahom a podnikateľov máme na Slovensku! Projekt Visual Reading nás zaujal práve jeho spoločenským presahom, ale aj medzinárodným potenciálom. Veríme, že aj naša súťaž bude spôsobom, ako sa môže projekt etablovať na medzinárodnom trhu a pomôcť tak znevýhodneným deťom vo všetkých kútoch sveta.“

Aktuálne informácie o súťaži Chivas VENTURE je možné nájsť na webstránke, Facebook stránke značky Chivas Regal alebo YouTube kanáli.

Zdroj: Media&Communication Consulting

Odporúčame

Tento článok nie je možné komentovať.