Skúsenosť Katky s taxikárom: Vyhodil ma z taxíka a nepublikovateľne mi vynadal

Nočná skúsenosť Katky s istým taxikárom vôbec nepridáva na dobrom mene niektorých zamestnancov taxislužieb.

Ilustračný obrázok k článku Skúsenosť Katky s taxikárom: Vyhodil ma z taxíka a nepublikovateľne mi vynadal
Zdroj: Facebook

Každý z nás už aspoň raz v živote využil taxislužbu, aby sa dostal domov zo žúrky alebo si zabezpečil odvoz na letisko. S niektorými sme spokojní viac, s inými menej. Práve druhým prípadom je, našťastie, viacero taxislužieb a v prípade nespokojnosti si môžeme vyberať.

Pozor na výber

Každý taxík, do ktorého nastupujete, by mal byť označený logom príslušnej taxislužby, pre ktorú jazdí. Ak nastúpite do neoznačeného taxíka, môžete si byť viac ako istí, že to nedopadne dobre. Rovnako ako v prípade Katky, ktorá nechcela strácať čas zháňaním taxíka po telefóne a nasadla do prvého taxíka, ktorý zbadala. A ešte k tomu – do neoznačeného taxíka.

O svoju zlú skúsenosť sa na druhý deň podelila na sociálnej sieti: „Včera som mala česť stretnúť taxikára, ktorému treba okamžite odobrať licenciu… Je totiž pohromou pre toto mesto a rovnako pre už pošramotený obraz bratislavských taxikárov,“ píše hneď v úvode.

Minimálne 10 eur

Taxík, ak to bol naozaj taxík, stál na Hurbanovom námestí priamo v dráhe električiek. Podľa slov Katky nemal žiadne označenie a nebolo jasné, pre akú taxislužbu jazdí. Nechcelo sa jej však volať si taxík, takže nastúpila práve do tohto vozidla. „Len čo som otvorila dvere a povedala, kam potrebujem ísť (asi 1,4 km), povedal, že minimálne 10 eur. Bežne platím základný nástup teda do 5 eur,“ vysvetľuje Katka.

S cenou súhlasila. Následne jej taxikár oznámil, že najskôr musí dojesť nanuk. Katka to akceptovala a opäť súhlasila s cenou. Keď však zistila, že pri sebe už nemá hotovosť a poprosila ho, aby po odvoze počkal, kým mu prinesie peniaze, reakcia taxikára ju opäť zaskočila: „No tak to určite, vás ja nebudem nikde vyčkávať!“

Katka, ktorej sa podľa vlastných slov pomaly dvíhal adrenalín, mu navrhla, aby jej zastavil pri bankomate. „Tak na to nech okamžite zabudnem, on nebude hľadať bankomaty! Už mi bezbreho začal tykať. Úplne vytočená mu hovorím, že očakávam, že zapne taxameter. A na to ma vyhodil zo svojho taxíka a nepublikovateľne mi vynadal,“ opísala svoju skúsenosť.

Čo robiť

„Na miesto si samotný zákazníci privolávajú vozidlá prostredníctvom telefonických objednávok. Agenda dodržiavania verejného poriadku na takom exponovanom mieste, ako je Hurbanovo námestie, nespočíva len na pôsobení Policajného zboru, ale do značnej miery aj na Mestskej polícii Staré Mesto, ktorá je zároveň oprávnená riešiť aj oblasť tzv. statickej dopravy (t. j. nesprávne parkovanie vozidiel),“ povedal pre Bratislava24.sk Michal Szeiff, hovorca KR PZ v Bratislave.

Polícia o frekventovanom pohybe vozidiel na Hurbanovom námestí vie. Tvrdí, že v blízkosti uvedeného miesta parkujú vozidlá taxislužieb s riadne povolenými stanoviskami mestskou časťou Staré Mesto. Majú tak autá povolené parkovať aj na koľajisku električiek? To asi nie.

Ak sa ocitnete v podobnej situácii ako Katka, polícia odporúča počkať na mieste a privolať hliadku PZ za účelom riadneho objasnenia a doriešenia veci. „Vo všeobecnosti, ak má občan podozrenie zo spáchania akéhokoľvek protiprávneho konania, je potrebné aby sa obrátil na políciu telefonicky na bezplatnom čísle 158, prípadne tak urobil osobne na ktoromkoľvek oddelení PZ,“ radí Szeiff.

Celý príspevok si môžete prečítať pod článkom:

Zdroj: Facebook
Zdroj: bratislava.dnes24.sk

Odporúčame