RADÍME: Škody po ničivej udalosti treba nahlásiť poisťovni čo najskôr

Z poslednej víchrice sa možno niektoré domácnosti ešte spamätávajú. Jednej z poisťovní boli po ničivej udalosti nahlásené škody za takmer 800-tisíc eur.

Lucia Šútorová
Ilustračný obrázok k článku RADÍME: Škody po ničivej udalosti treba nahlásiť poisťovni čo najskôr
Zdroj: TASR

Mimoriadne silná víchrica s nárazmi vetra až 120 km/hodinu, ktorá sa poslednú októbrovú nedeľu prehnala celým Slovenskom, zanechala vyšší účet, ako poisťovne pôvodne predpokladali.

Nahlasovanie škôd

Len 48 hodín po ničivom živle nahlásili klienti jednej poisťovne spolu 384 škôd vo výške 300 000 eur. Odvtedy hlásenia neustále pribúdali a 9 dní od ničivej udalosti eviduje poisťovňa aktuálne až 876 škôd v sume 790 000 eur. Až tri štvrtiny poistných udalostí (653) pritom tvoria škody na majetku občanov. Najčastejšie ide o strhnuté strechy, zrolované plechy, popadanú strešnú krytinu, poškodené fasády a izolácie domov, ale aj vozidlá poškodené spadnutými stromami a konármi. Zvyšnú tretinu tvoria škody na priemyselných budovách a inom majetku podnikateľov.

Zničené strechy

Najviac škôd klienti nahlásili z okresov Senica, Skalica, Trnava, Trenčín, Žilina, Nitra, Nové Zámky a Levice. „V okrese Senica napr. víchrica zničila strechu bytovky, škoda je tu odhadovaná na približne 30 000 eur. Ďalšie rozsiahle poškodenie strechy výrobnej haly za asi 20 000 eur evidujeme v okrese Šaľa a zaznamenali sme aj kompletne zničenú strechu rodinného domu v Košiciach vo výške 15 000 eur,“ vyratúva hovorkyňa poisťovne, Lucia Muthová.

Odporúčania poisťovne

Ihneď po online, telefonickom alebo osobnom nahlásení škody klientom sa poisťovňa snaží čo najskôr zistiť rozsah poškodenia a vyčísliť výšku škody. Po predložení všetkých dokladov o opravách, poisťovňa vyplatí klientovi poistné plnenie.

„Odporúčame klientom, aby všetky doklady, bločky a faktúry o oprave po vzniknutej poistnej udalosti predložili poisťovni čo najskôr, aby sme im mohli poistné plnenie vyplatiť v čo najkratšom čase. V prípade, že si klient vzniknutú poistnú udalosť opraví svojpomocne, poisťovňu požiada o výpočet poistného plnenia na základe poistných cenníkov, tzv. plnenie rozpočtom,“ radí Muthová.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR

Odporúčame