Nina Táborská Samospráva

Práce na Štúrovej ulici by mali dokončiť v marci. Mesto ale nevie, či sa termín dodrží

Hoci by všetky práce prebiehajúce na Štúrovej ulici mali byť v marci budúceho roka ukončené, mesto stále nevie či sa termín dodrží. V projekte, ktorí obmedzuje autá aj chodcov, sa robia zmeny. Milan Ftáčnik informoval, že prebieha konanie o zmene stavby pred dokončením.

Ilustračný obrázok k článku Práce na Štúrovej ulici by mali dokončiť v marci. Mesto ale nevie, či sa termín dodrží
Zdroj: TASR

Bratislavskí poslanci ešte v máji schválili, že pri výstavbe električkovej trate do Petržalky cez Starý most urobí hlavné mesto tri zmeny v projekte. Nebude budovať obratisko električiek v Petržalke a na oboch stranách Dunaja posunie zastávky.

Dokumentáciu posudzujú tri stavebné úrady a konanie by sa malo skončiť do konca októbra. „Vtedy zhotoviteľ garantuje, že to preňho nebude znamenať žiadnu zmenu,“ podotkol primátor.

Kedy budú práce na ulici dokončené vie mesto definitívne povedať až keď budú vydané povolenia na zmenu stavby pred dokončením.

Zastávky električiek by sa po novom mali posunúť zo stredu Štúrovej ulice pred Univerzitu Komenského. Občianska iniciatíva Lepšia doprava už pred vyše dvoma rokmi poukazovala na to, že projekt firmy Alfa 04, ako by malo byť riešené Šafárikovo námestie, nevhodne rieši umiestnenie električkových zastávok.

Mesto až dnes rieši, že zastávky predsa len umiestni pred parčík. „Zmyslom zmeny zastávky je vytvoriť jednoduchší prestupný bod z električkovej dopravy na autobusovú,“ vysvetľuje Ftáčnik.

Posunúť sa majú aj zastávky spred Malej scény na Dostojevského rade bližšie k námestiu, aby sa prestupné vzdialenosti skrátili.

Ďalšiu zastávku bude mesto posúvať na petržalskej strane Dunaja. Posunúť sa má plánovaná zastávka pri Mýtnom domčeku, a to päť metrov ďalej od mosta. Mestu sa totiž zdá, že v jednom bode sa stretávajú peší s cyklistami a verejnou dopravou.

Obratisko pre električky v Petržalke má byť zrušené. „Chceme v druhej fáze dokončiť električkovú trať až po Janíkov dvor, preto je aj podľa názoru Európskej komisie zbytočné budovať v prvej fáze obratisko pri Bosákovej ulici, ak sú navyše objednané obojsmerné električky,“ vysvetlil Ftáčnik.

Namiesto obratiska sa bude riešiť možnosť obojstrannej križovatkovej výhybky s odstavnou dvojkoľajnou traťou. Projektové náklady na všetky zmeny si bude mesto platiť samo, spoločne sa suma vyšplhá na 70-tisíc eur.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM