Správy

Parkovacia politika zatiaľ fungovať nebude. Poslanci o nej odmietli hlasovať

Posledným krokom k fungovaniu parkovacej politiky bolo schválenie návrhu dodatku štatútu hlavného mesta. Poslanci boli však proti.

Ilustračný obrázok k článku Parkovacia politika zatiaľ fungovať nebude. Poslanci o nej odmietli hlasovať
10
Galéria

Po hazarde je ďalšou dôležitou témou Bratislavy parkovacia politika. K tomu, aby sa stala realitou, bolo potrebné schváliť dodatok štatútu hlavného mesta. Mestskí poslanci na svojom zasadnutí v stredu (26. 4.) rozhodli, že parkovacia politika v Bratislave ostáva naďalej v platnosti len na papieri.

Preloženie hlasovania

S návrhom na preloženie hlasovania na májové zasadnutie mestského zastupiteľstva prišiel poslanec za Petržalku Ján Hrčka. „Nie je ešte dorokované prerozdelenie financií v zmysle štatútu, ktoré s tým síce priamo nesúvisí, ale desať rokov všetci vedia, že je to nespravodlivé. Pokiaľ sa to nespojí teraz, už sa to ďalších desať rokov nevyrieši,“ vysvetlil Hrčka. Podľa jeho slov sú niektoré mestské časti ukrátené o značné finančné prostriedky.

Primátor Ivo Nesrovnal vníma rozhodnutie mestského zastupiteľstva za krok späť pre Bratislavu. Podľa jeho slov hlavné mesto potrebuje parkovaciu politiku. „Títo poslanci schválili nariadenie o parkovaní v decembri a títo istí poslanci to svojím dnešným hlasovaním popreli. Je to absolútne nepochopiteľné, lebo ten dôvod, ktorý pomenovali, je pokrytecký a vôbec s parkovaním nesúvisí,“ povedal primátor.

Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) o jednotnej parkovacej politike schválili poslanci na svojom zasadnutí už 8. decembra. Do platnosti vstúpilo 1. marca, ale v bratislavských uliciach sa zatiaľ neprejavilo.

Potrebná zmena štatútu

Podľa doteraz platného štatútu hlavné mesto spravovalo miestne komunikácie I. a II. triedy a komunikácie III. a IV. triedy spravovali mestské časti. Pre účely zavedenia parkovacej politiky do praxe je nevyhnutná zmena znenia štatútu. Navrhovanou zmenou sa vytvorí legislatívny rámec pre prenesenie časti pôsobnosti z hlavného mesta na mestské časti pri organizovaní dopravy na území mestskej časti.

Hlavné mesto vo všeobecne záväznom nariadení, na návrh mestskej časti, vymedzí úseky miestnych komunikácií I. až IV. triedy, určí minimálnu a maximálnu výšku úhrady, spôsob jej zaplatenia a spôsob preukázania jej zaplatenia.

Mestské časti budú mať oprávnenie vo svojich všeobecne záväzných nariadeniach stanoviť konkrétnu výšky úhrady za dočasné parkovanie na vymedzených úsekoch miestnych komunikácií I. až IV. triedy, budú definovať zóny dočasného parkovania, ako aj ďalšie podrobnosti o spôsobe zaplatenia úhrady a spôsobe preukázania jej zaplatenia.

Ilustračný obrázok

Parkovanie v Bratislave
10
Galéria
Zdroj: bratislava.dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM