Správy

O obchvat Bratislavy budú v druhom kole súperiť štyri konzorciá

O výstavbu obchvatu Bratislavy budú súperiť v druhom kole súťaže štyri európske konzorciá. Tie postúpili z konkurencie deviatich záujemcov. Víťaz súťaže, ktorý obchvat postaví, by mal byť známy v poslednom štvrťroku tohto roka a pred koncom roka by sa s ním mala podpísať zmluva.

Ilustračný obrázok k článku O obchvat Bratislavy budú v druhom kole súperiť štyri konzorciá
Zdroj: TASR

„Sme presvedčení o tom, že máme skutočne konzorciá, ktoré sú svojou silou a veľkosťou schopné ponúknuť najlepšie technické riešenie aj najlepšiu cenu,“ uviedol štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

Prvé konzorcium, ktoré bude o obchvat bojovať, vedie spoločnosť Strabag. „Veľmi radi by sme sa zapojili do implementácie tohto projektu,“ skonštatoval dnes výkonný riaditeľ firmy Thomas Höfner. V poradí druhé súťažiace združenie firiem vedie spoločnosť Hochtief. „Ak vyhráme, dozrieme na to, aby veľkú časť dodávateľského reťazca zabezpečovali slovenské firmy,“ avizoval Oliver Wagner zo spoločnosti.

Prečítajte si tiež: Národná diaľničná chce monitorovať vplyv chystaného obchvatu Bratislavy na životné prostredie

Na čele tretieho konzorcia je firma Cintra, jej predstaviteľ Carlos Ugarte Cruz označil obchvat Bratislavy za dôležitý a veľmi potrebný projekt. Štvrté konzorcium vedie spoločnosť Vinci. Jej výkonný riaditeľ Marcel Vial avizoval, že samotnú výstavbu by v prípade úspechu v tendri robila slovenská spoločnosť Eurovia SK, ktorá spadá do skupiny Vinci.

Podľa poradcu ministerstva dopravy k tomuto PPP projektu (projektu verejno-súkromného partnerstva) Mareka Staroňa by mali teraz prebiehať rozhovory s jednotlivými konzorciami. Po nich sa sformuje zadanie pre konečnú ponuku a následne štát vyzve všetkých štyroch uchádzačov, aby predložili finálnu ponuku.

Prečítajte si tiež: Komentár: Pozor, aby sa nám z Bratislavy nestala PPPratislava

„Očakávame, že víťazný uchádzač bude vybratý v poslednom štvrťroku a pred koncom roka dôjde k podpisu koncesnej zmluvy,“ doplnil Staroň. Po podpise zmluvy bude víťazný uchádzač kompletizovať kroky na zabezpečenie financovania projektu. Staroň očakáva, že k finančnému uzatvoreniu dôjde v 1. štvrťroku budúceho roka.

Obchvat Bratislavy by mala tvoriť časť diaľnice D4 a časť rýchlostnej cesty R7. S jeho výstavbou by sa podľa predpokladov malo začať v roku 2016 a dokončený by mal byť v roku 2019. Predpokladané stavebné náklady na projekt sú vo výške 1,325 miliardy eur a celková odhadovaná cena zákazky by mala byť v hodnote 4,53 miliardy eur.

Štúdia realizovateľnosti projektu predpokladá, že po dokončení by sa mali ročné splátky štátu za cestu pohybovať v rozmedzí od 135 miliónov eur až po 151 miliónov eur. Ich konečnú podobu však určí až výsledok súťaže.

Foto: Ilustračné.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM