Nina Táborská Rôzne

November '89: Ako sa obchod zmenil za štvrťročie na nepoznanie

Obchod na Slovensku prešiel od roku 1989 dynamickými zmenami. Jeho vývoj za posledné desaťročia, najmä v kontexte spoločenských a politických zmien v roku 1989, mapuje výstava fotografií "25 rokov moderného obchodu na Slovensku", ktorú si dnes môžete prezrieť v priestoroch Starej tržnice.

Ilustračný obrázok k článku November '89: Ako sa obchod zmenil za štvrťročie na nepoznanie
Foto: Nina Táborská / Zdroj: Dnes24.sk

Organizátorom výstavy je Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorej zakladateľmi sú spoločnosti Billa, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco. Výstavu včera slávnostne otvorili zástupcovia všetkých spomenutých obchodných reťazcov. Fotografie pochádzajú z archívu Tlačovej agentúry Slovenskej republiky.

Fotografie približujú obchod na Slovensku, kde sa vďaka investíciám a inováciám neporovnateľne zmenila kvalita služieb a nákupné možnosti, ktoré by si zákazníci u nás pred 25 rokmi iba ťažko vedeli predstaviť.

Klimatizované, v niektorých prípadoch dokonca už aj nízkoenergetické obchodné prevádzky, mderné pokladne, vrátane samoobslužných, platby v hotovosti aj kartou, zrýchľujúca sa obsluha, stále sa rozširujúci sortiment výrobkov, čerstvé pečivo v každom čase, parkovanie, predĺžené otváracie doby a ďalšie vymoženosti sa dnes stali bežnou súčasťou každodenného života. Pred štvrťstoročím by sme si toto všetko len ťažko vedeli predstaviť.

Dnes v Starej tržnici prebehne aj odovzdávanie cien súťaže Podnikateľský nápad roka, 17. novembra sa môžete zúčastniť akcie s názvom „To je ono! 25 rokov od pádu komunizmu“, ktorej súčasťou budú koncerty skupín Para, Prago Union a Superar, diskusie s politikmi, aktivistami a osobnosťami Novembra ’89, výstavy fotografií z udalostí v roku 1989 v krajinách V4 a Nemecku.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM