Jakub Haršany Rôzne Správy

Nová električková trať na obzore: J&T plánuje prepojiť Ružinov s Petržalkou

Spoločnosť J&T Real Estate plánuje vybudovať električkovú trať v novom rozvíjajúcom sa centre hlavného mesta

Ilustračný obrázok k článku Nová električková trať na obzore: J&T plánuje prepojiť Ružinov s Petržalkou
7
Galéria
Zdroj: J&T Real Estate

Spoločnosť J&T Real Estate (JTRE) pred mesiacom predstavila koncept Spojená Bratislava, ktorej cieľom je vytvoriť na oboch brehoch Dunaja moderné centrum. Do nového centra plánuje JTRE investovať viac ako 1,2 miliardy eur.

Prepojením projektov na ľavom brehu Dunaja ako Eurovea, Klingerka, Panorama City, River Park a Zuckermandel, spoločne s novou štvrťou Nové Lido vznikne na petržalskej strane atraktívne nábrežie, ktoré spojí Bratislavu do jedného kompaktného celku.

Nové električkové trate

Neoddeliteľnou súčasťou konceptu má byť aj rozvoj električkovej dopravy. Spoločnosť preto prišla s návrhom vybudovania nových električkových trás – Košická a Prístavná vetva. „Investičný zámer pre električkové trate bol prerokovaný a predstavený poslancom mesta a taktiež prezentovaný dopravnej komisii,“ informoval výkonný riaditeľ JTRE Pavel Pelikán.

Podľa spoločnosti je nevyhnutné, aby sa pokračovalo s budovaním nových trás, ktoré predĺžia či prepoja existujúce radiály smerom od centra mesta do mestských častí. V rámci realizácie projektov Spojenej Bratislavy je JTRE pripravená na vlastné náklady vybudovať električkové trate v celkovej dĺžke 4,2 kilometra.

Košická a Prístavná

Prvoradým cieľom investora je vybudovanie Košickej vetvy, ktorá má viesť od Šafárikovho námestia, cez Pribinovu, Košickú, Miletičovu až po Záhradnícku ulicu, kde by sa napojila na existujúcu Ružinovskú radiálu. Vznikol by tak nový koľajový okruh v širšom centre mesta.

Prístavná vetva by mala byť vedená pod Prístavný most, kde bude zároveň končiť rýchlostná cesta R7 a malo by tam vzniknúť aj záchytné parkovisko. Ľudia by tak mohli pohodlne presadať z auta na verejnú dopravu. Električková trať by navyše mohla v budúcnosti pokračovať spod Prístavného mosta cez Vrakuňu až k vlakovej stanici v Podunajských Biskupiciach.

„Súčasný stav koľajovej dopravy nezohľadňuje rozvoj a potreby mesta v priestore, kde vzniká nové centrum mesta. Našimi návrhmi nechceme riešiť iba obsluhu rozvíjajúcich sa území, ale pozeráme sa na dopravu v meste komplexne. Naše návrhy električkových tratí vytvárajú možnosti rozvoja električky smerom Vrakuňa či Podunajské Biskupice a tiež predpoklady pre jej začlenenie do systému integrovanej dopravy,“ vysvetľuje Pavel Pelikán.

Návrh nových električkových tratí
7
Galéria
Zdroj: J&T Real Estate
Zdroj: bratislava.dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM