Tomáš Stupavský Samospráva

Nelegálne reklamné trojnožky sú stále v uliciach mesta. Primátor sa ich chce zbaviť za každú cenu

Jedným z veľkých problémov v Bratislave je určite premnožená reklama. Nelegálne trojnožky sa neustále objavujú v uliciach. Mesto preto začalo správne konanie voči spoločnosti Pre Sent o odstránení nelegálne umiestnených prenosných reklamných zariadení.

Ilustračný obrázok k článku Nelegálne reklamné trojnožky sú stále v uliciach mesta. Primátor sa ich chce zbaviť za každú cenu
Foto: Nina Táborská / Zdroj: Dnes24.sk

Firma Pre Sent má na uliciach, námestiach a cestách v správe hlavného mesta 428 trojnožiek umiestnených po vypršaní platnosti povolenia na ich umiestňovanie. Povolenie spoločnosti uplynulo 4. júna tohto roku.

No aj po tomto dátume kontrola odhalila, že reklamno-informačné pútače nie sú odstránené. Navyše spoločnosť naďalej ponúka platený prenájom nelegálnych reklamných plôch, dokonca stále inštaluje nové zariadenia.

Vyrieši to mastná pokuta?

„Okamžite sme začali konať a Pre Sent-u sme poslali výzvu na bezodkladné odstránenie nelegálnych nosičov. Takéto flagrantné porušovanie zákonov je neprípustné. Z ulíc musí zmiznúť nelegálna reklama. Povedali sme definitívne stop arogantému postoju Pre Sent-u,“ vyjadril svoje odhodlanie primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Ako uvádza magistrát spoločnosť odignorovala sedemdňovú lehotu na odstránenie a naďalej ponechala trojnožky na pôvodných miestach. Následne mesto zaslalo firme Pre Sent upovedomenie o začatí správneho konania vo veci odstránenie

Ak sa potom opäť nič nezmení, zariadenia budú z ulíc odstránené na náklady spoločnosti Pre Sent. Mesto chce firmu potrestať aj finančne. Umiestnenie nelegálnych reklamných nosičov môže znamenať pokutu až do výšky 33 190 eur.

Regulácia reklamy

Odstránenie nelegálnych trojnožiek je jedným z krokov, ktoré mesto aktuálne realizuje v oblasti boja s nelegálnou reklamou a vizuálnym smogom vo verejných priestoroch.

„Pracujeme na nastavení pravidiel umiestňvania reklamy a informácií tak, aby napĺňali predstavy Bratislavčanov a aby sme sa priblížili vyspelým európskym metropolám. Paralelne pracujeme na pasportizácii billboardov, regulácii reklamy na stožiaroch verejného osvetlenia a eliminácii graffity. Naďalej tvrdím, že najúčinnejšou formou samosprávy na boj s vonkajšou reklamou by bola jej originálna kompetencia regulovať reklamu na svojom území,“ dodal Nesrovnal.

Primátor Bratislavy súčasne vyzýva zadávateľov reklamy na prehodnotenie prezentácie na nelegálne umiestňovaných plochách v meste a dodáva: „Som presvedčený, že seriózne spoločnosti a organizácie zvážia prezentáciu svojej značky a projektov na nelegálnych nosičoch a práve naopak, podporia boj Bratislavčanov proti nelegálnym reklamným plochám a reklamnému smogu.“

Prečítajte si tiež: Reklamné trojnožky mali miznúť, namiesto toho pribúdajú. Tešili sa Bratislavčania predčasne?

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM