Ľuba Lesná Samospráva

Nedôstojné cestovanie, riešenie v nedohľadne: Hlavná stanica je danajský dar

Prinášame vám ďalšiu časť ankety kandidátov na primátora. Tentoraz sme sa spýtali na to, ako by kandidáti na primátorskú stoličku riešili hlavnú stanicu v Bratislave, keďže sa medzi Bratislavčanmi množia názory, že vyzerá priam nedôstojne.

Ilustračný obrázok k článku Nedôstojné cestovanie, riešenie v nedohľadne: Hlavná stanica je danajský dar
Foto: Ľuba Lesná

Odpovedal súčasný primátor Milan Ftáčnik, známy herec, politik, ale aj tribún novembrovej revolúcie Milan Kňažko, právnik a komunálny politik Ivo Nesrovnal a občiansky aktivista Miroslav Dragun.

Ako by ste riešili hlavnú stanicu v Bratislave?

Milan Ftáčnik. Hlavná stanica je viazaná zmluvou so súkromným investorom, ktorú podpísal môj predchodca Andrej Ďurkovský deň pred odchodom z funkcie. Podľa nej sa má do roku 2016 prestavať predstaničný priestor tak, aby doň jazdila podzemná električka a neskôr na ňom vzniklo obchodné centrum. Ak sa tento projekt nepodarí, bude treba urobiť súťaž na novú podobu priestoru pred hlavnou stanicou a nájsť partnera na realizáciu.

Milan Kňažko. Myslím, že mesto už nemôže veriť súčasnému investorovi, ktorý za štyri roky nebol schopný projekt posunúť do fáze realizácie. Ale aj tento problém treba riešiť systémovo. Aj preto bude jednou z prvých vecí, ktoré spravím ako primátor, že požiadam o stretnutie s ministrom dopravy a generálnym riaditeľom Železníc SR. Pretože aj keď vypovieme zmluvu o predstaničnom námestí, mňa ako Bratislavčana zaujíma rovnako aj to, kedy bude mať naše mesto normálnu fungujúcu stanicu. Zmluvu na rekonštrukciu samotnej stanice má investor so Železnicami SR, nie mestom. A nemá význam pre mesto riešiť námestie, či už vlastnou investíciou alebo novým investorom, ak nie je vyriešená stanica. Pretože to musíte spraviť ako celok, inak to bude zase len také to štandardné plátanie.

Ivo Nesrovnal. V prvom rade treba vypovedať zmluvu s investorom, ktorý evidentne Hlavnú stanicu nedokáže zrekonštruovať. Už to vidia úplne všetci okrem primátora, ktorý prevzal rétoriku investora a vyhovára sa na možné sankcie. Pravda ale je, že podľa právneho posudku, ktorý si na náš podnet dalo mesto urobiť, už túto zmluvu mohol vypovedať v júni, pretože je jasné, že investor tú stavbu v termíne do decembra 2016 postaviť nestihne. Po vypovedaní zmluvy treba vyhlásiť medzinárodnú súťaž, vybrať renomovanú a spoľahlivú firmu a víťaza zaviazať oveľa prísnejšími podmienkami, ako je to doteraz.

Miroslav Dragun. Hlavná stanica je danajský dar bývalého a aktuálneho vedenia Bratislavy. Je dôležité aby mesto spolu so železnicami čo najskôr zrekonštruovalo túto stanicu.

Tatiana Kratochvílová, kandidátka strany Sieť na primátorské kreslo pre náš portal oznámila, že k jednotlivým otázkam sa začne vyjadrovať až po svojej oficiálnej tlačovke, ktorá sa má čoskoro uskutočniť.

Nedôstojné cestovanie, riešenie v nedohľadne: Hlavná stanica je danajský dar
6
Galéria
Foto: Ľuba Lesná
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM