Nina Táborská Rôzne

Najprv "zabudnutá" zastávka, teraz výmena dlažby. Na Štúrovej sa opäť objavia robotníci

Pred niekoľkými mesiacmi sa búrlivo diskutovalo o novej dlažbe na Štúrovej, ktorá vizuálom pripomína "50 odtieňov šedej". Rôznorodosť však má svoje opodstatnenia. Napríklad predstavuje výraznú pomoc v odstraňovaní bariér zrakovo postihnutým a nevidiacim

Ilustračný obrázok k článku Najprv "zabudnutá" zastávka, teraz výmena dlažby. Na Štúrovej sa opäť objavia robotníci
Foto: Nina Táborská / Zdroj: Dnes24.sk

Pri triangli na Štúrovej bude mesto musieť vymeniť časť dlažby. Únia slabozrakých a nevidiacich v rámci koaludačného konania namietla, že dlažba nie je dostatočne kontrastná. „Keďže mesto chce únii vyjsť v ústrety, dohodlo sa so zhotoviteľom na výmene časti dlažby. Eurovia ju vymení na vlastné náklady a začne už zajtra,“ informuje primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Pripomína, že kolaudácia stále trvá, kolauduje 5 úradov viac ako 150 objektov.

Špeciálna dlažba

Na Štúrovej ulici je položených viacero druhov dlažby. Jednou z nich je klasická dlažba. „Tou je vydláždený chodník namiesto použitia obyčajného asfaltu, pretože do centra mesta nepochybne patrí dlažba, nie obyčajný asfalt,“ uviedla pred časom hovorkyňa mesta Ivana Skokanová.

Druhou je špeciálna drenážna ekologická dlažba, ktorá sa nachádza sa na okrajoch chodníkov. Táto dlažba zachytáva vodu, aby neodtekala do kanalizácie, ale aby zostala v priestore zachytenom pri chodníku a odparila sa. „Je použitá kvôli tomu, aby sa ochladzoval vzduch počas horúcich dní,“ vysvetlila Skokanová a dodala, že hoci v zahraničí ide o bežný druh chodníkov, na mestských komunikáciách ide o novinku, ktorá sa zatiaľ na žiadnej mestskej komunikácii v Bratislave nenachádza.

Treťou je dlažba, ktorá je pomocníkom pre nevidiacich a slabozrakých. „Je to úprava, ktorú si vyžaduje norma – ide o vodiaci pás pre slabozrakých a nevidiacich. Jej umiestnenie je výrazná pomoc v odstraňovaní bariér zrakovo postihnutým a nevidiacim,“ objasnila hovorkyňa.

Zároveň sú použité aj drenážne obrubníky, ktoré spĺňajú veľmi dôležitú úlohu pri odvodňovaní komunikácií. V praxi to znamená, že by sa nemali tvoriť kaluže ako pred klasickými vpustami, ktoré často pri prívalových dažďoch nestačia vodu z komunikácie odvádzať.

„V priestore ešte prebehne kolaudácia a preberacie konanie, takže samozrejme, ak tu budú nejaké nedorobky alebo potrebné opravy, dôjde k náprave. Dlažba ešte nie je zhutnená, na tom sa pracuje v týchto dňoch,“ ukončila Ivana Skokanová.

Nová zastávka

Nejde však o jedinú „dorábku“ v rámci nového projektu. Na začiatku Štúrovej ulice v smere k Šafárikovmu námestiu plánuje bratislavská samospráva postaviť ďalšiu električkovú zastávku. Zdôvodňuje to tým, že v smere od Obchodnej až ku Štúrovej ulici žiadna zastávka nie je.

Bývalé vedenie hlavného mesta – podľa slov magistrátu – túto zastávku do projektu prvej etapy električkovej trate do bratislavskej Petržalky nezahrnulo. „Z toho dôvodu ju nebolo možné financovať z fondov EÚ a doplniť ju do tohto projektu,“ priblížila Skokanová. Magistrát tak má v rozpočte na tento rok vyčlenené financie na projektovú dokumentáciu tejto zastávky.

Čítajte viac: Na začiatku Štúrovej ulice by mala pribudnúť električková zastávka. Zabudlo na ňu bývalé vedenie?

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM