Rôzne

Mesto odoslalo viac ako 70 žiadostí na odstránenie nelegálnych reklám

Občianski aktivisti vnímajú túto snahu mesta pozitívne, pretože podobne deklarované kroky podľa nich neboli doteraz v Bratislave bežné.

Ilustračný obrázok k článku Mesto odoslalo viac ako 70 žiadostí na odstránenie nelegálnych reklám
Zdroj: TASR

Mesto Bratislava odoslalo na stavebné úrady jednotlivých mestských častí 75 žiadostí o povolenie na odstránenie nelegálnych reklamných plôch. V 16 prípadoch dostalo kladné stanovisko a tieto bilbordy odstráni. Tento týždeň bratislavský magistrát odošle na stavebné úrady ďalších 300 žiadostí.

„Odstraňovať sa budú aj betónové skruže, telefónne búdky a trojnožky,“ priblížil magistrát na svojom facebookovom profile. Hlavné mesto však vyzýva aj bilbordové spoločnosti, aby k znižovaniu vizuálneho smogu v Bratislave pristupovali aktívnejšie.

Krok vpred

Občianski aktivisti vnímajú túto snahu mesta pozitívne, pretože podobne deklarované kroky podľa nich neboli doteraz v Bratislave bežné. „Zároveň si však musíme uvedomiť, že sme jeden a pol roka po komunálnych voľbách a k významnému posunu v rámci témy vizuálneho smogu či vonkajšej reklamy zatiaľ nedošlo,“ povedal Matúš Čupka zo Zelenej hliadky.

Čítajte tiež: Ako by mohli vyzerať kvetináče v uliciach Bratislavy? Zelená hliadka vyhlásila tender na estetický kvetináč

Bratislavčania podľa neho očakávajú konkrétne zmeny v teréne, a preto dúfa, že sa vedeniu mesta podarí splniť svoje sľuby o znižovaní koncentrácie vonkajšej reklamy v hlavnom meste.

„Zatiaľ sa dá povedať len toľko, že na výsledky čakáme dlhšie, ako nám bolo pôvodne sľubované. Reklamné cedule mali zo stĺpov zmiznúť ešte na jar minulého roka a rovnako aj reklamné trojnožky mali byť odstránené ešte v roku 2015,“ podotkol Čupka.

Najjednoduchšie odstránenie

Bratislavskej samospráve odporúča, aby sa zamerala na reklamné zariadenia, ktoré je možné najjednoduchšie odstrániť, a ktoré má magistrát alebo jeho zriadené inštitúcie priamo v správe. „Mám na mysli ozrutné hypercuby, ktoré dominujú napríklad Trnavskému mýtu, alebo akési päťhranné informačné steny,“ spresnil.

Relatívne rýchlu zmenu môže hlavné mesto docieliť podľa Čupku odstraňovaním skruží, trojnožiek či telefónnych búdok. „Vo vzťahu k bilbordom je potom potrebné pokračovať v odstraňovaní čiernych zariadení a vytvoriť akúsi cenovú mapu Bratislavy,“ priblížil Čupka.

V rámci tejto cenovej mapy by malo platiť, že za reklamné plochy v centre meste či pri hlavných dopravných ťahoch sa bude platiť viac, lebo si aj viac na seba zarobia. „Verím, že pri zvýšení nájmu za pozemky pod bilbordmi by sa ponuka týchto plôch zracionalizovala,“ podotkol.

Čítajte tiež: Bratislavčanov bilbordy trápia a frustrujú. Ich počet sa blíži k desiatim tisícom!

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM