Maros Palesch Rôzne

Magistrát predĺžil termín na získanie passportu reklamy

Bratislavský magistrát na základe žiadostí od spoločnosti pôsobiacich v oblasti vonkajšej reklamy predĺžil termín na získanie aktuálneho passportu o rozmiestnení nosičov reklamy na pozemkoch vo vlastníctve slovenskej metropoly.

Mesto týmto krokom vyšlo v ústrety reklamným spoločnostiam, ktoré nestihli magistrátu dodať dáta do konca októbra t. r., pretože vyhlásenie predčasných parlamentných volieb i koniec kalendárneho roka prináša výrazný administratívny nápor na jednotlivé spoločnosti. Samospráva hlavného mesta SR preto rozhodla, že nový termín na dodanie dôležitých informácií (miesto lokalizácie, GPS súradnice, číslo povolenia) o existujúcich nosičoch vonkajšej reklamy je koniec roka – 31. december 2011.

Samospráva pri spracovaní passportu spolupracuje s relevantnými reklamnými spoločnosťami, ktoré vykonávajú svoju podnikateľskú činnosť na území mesta. V slovenskej metropole je na základe podkladov z príslušných stavebných úradov mestských častí približne 1300 nosičov reklamy, ktoré sú pevne spojené so zemou, vyžadujú si stavebné povolenie.

**Zároveň je odhad, že takmer 300 existujúcich zariadení je postavených bez povolenia, v rozpore so zákonom. Okrem toho v zelených pruhoch ciest sa nachádza 188 nosičov a v tomto prípade viac ako 2/3 týchto zaradení sú bez platného povolenia. Vedenie mesta má záujem na odstránení všetkých reklám, ktoré sa nachádzajú v zelených, stredových pruhoch komunikácií, a taktiež na znížení celkového počtu nosičov vonkajšej reklamy. **

Na základe presnej identifikácie jednotlivých zariadení pristúpi mesto v spolupráci so stavebnými úradmi bratislavských mestských častí k odstraňovaniu reklamných zariadení, ktoré stratili povolenia, alebo boli postavené načierno. Začiatkom roku 2012 predstaví magistrát koncepciu umiestňovania nosičov vonkajšej reklamy, pričom pravidlá budú definovať napr. stanovenie maximálnych formátov pre jednotlivé lokality, použitie technológie či minimálneho nájomného.

Primátor Milan Ftáčnik rokuje so zástupcami reklamných spoločností a obe dotknuté strany sa zhodujú, že samospráva musí urobiť v oblasti reklamy dva rozhodujúce kroky. Prvým je spracovanie passportu nosičov vonkajšej reklamy a následne prijatie koncepcie, ktorá nastolí do oblasti reklamy jasné pravidlá a prispeje k redukcii počtu existujúcich bilbordov.

Zdroj: Magistrát Bratislavy, Ľubomír Andrassy

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM