M. Ftáčnik: Riešením pre Bratislavský kraj je lepšia doprava, nie doprava zadarmo

Dopravu v regióne by podľa Milana Ftáčnika zlepšilo viac spojov tam, kde to ľudia potrebujú, kratšie prestupové časy i lepšia nadväznosť medzi vlakovými i autobusovými spojmi.

Ilustračný obrázok k článku M. Ftáčnik: Riešením pre Bratislavský kraj je lepšia doprava, nie doprava zadarmo
Zdroj: TASR

Obyvatelia Bratislavského kraja si zaslúžia lepšiu dopravu, tú však neprinesie doprava zadarmo, ale flexibilnejší a efektívnejší systém integrovanej dopravy v kraji. Zdôraznil to kandidát na predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Milan Ftáčnik na tlačovom brífingu, na ktorom prezentoval svoje predstavy o rozvoji dopravy a dopravnej infraštruktúry v kraji.

„Lepšia integrovaná doprava v kraji v mojom ponímaní znamená viac spojov tam, kde to ľudia potrebujú, kratšie prestupové časy i lepšiu nadväznosť medzi vlakovými i autobusovými spojmi,“ ozrejmil Ftáčnik, ktorý napríklad spomenul, že v špičke by mali vlaky integrovanej dopravy jazdiť každú polhodinu, mimo špičku v hodinových intervaloch.

Budovanie záchytných parkovísk

Cieľom podľa neho je tiež zlepšiť prístupnosť vlakových zastávok prostredníctvom novovybudovaných parkovísk či kyvadlovej dopravy, vybudovať terminály integrovanej osobnej dopravy, ktoré v úplne konkrétnej vízii lokalizuje v najbližšom časovom horizonte do Vrakune a Devínskej Novej Vsi. Tvrdí tiež, že v lepšej integrovanej doprave musí platiť i lepší a prehľadnejší systém cestovných lístkov. „Som za to, aby cestujúci zaplatil za to, čo reálne precestuje,“ zdôraznil Ftáčnik a dodal, že inšpiráciu možno hľadať vo fungujúcich systémoch viacerých európskych miest.

Súhlasí tiež s tým, že kraj musí byť oveľa iniciatívnejší v budovaní záchytných parkovísk a nemal by túto úlohu prenechávať iba na hlavné mesto. „Tie vzťahy za hranicou Bratislavy nemá na starosti mesto, ale kraj, on ich môže a musí riešiť,“ zdôraznil. Jeho predstavou je, aby prvé záchytné parkoviská vznikali už pri okresných mestách Pezinok, Senec a Malacky, kde by ľudia bez problémov prestupovali na vlakové spoje do hlavného mesta.

Tak isto by sa mali budovať záchytné parkoviská na okraji Bratislavy, na miestach kde cestujúci budú mať dobrý prestup na mestskú hromadnú dopravu. „Budovanie záchytných parkovísk samozrejme úzko súvisí so zlepšením integrovanej dopravy,“ pripomenul.

Plánované projekty

V rámci vízií rozvoja dopravnej infraštruktúry chce Ftáčnik sľubovať projekty, ktoré je možné reálne uskutočniť. Spomína v tejto súvislosti začiatok výstavby pezinského obchvatu, vybudovanie cesty Rohožník – Malacky, rozšírenie už vybudovanej cyklotrasy Jurava i budovanie ďalších cyklotrás, ktoré majú finančné krytie v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP).

Za reálne považuje i prijatie opatrení na podporu elektromobility v osobnej i verejnej doprave. „Myslím si, že reálnymi projektmi, ktoré môžu zlepšiť dopravu v hlavnom meste, je aj vybudovanie električkovej trate súkromným investorom v úseku Pribinova – Košická a tiež realizácia nadzemnej lanovky cez Dunaj, pokiaľ bude mať investor na to podporu,“ dodal.

Zdroj: TASR

Odporúčame