Tlačové správy

M. Ftáčnik: Namiesto sľubov ponúkam výsledky, dosiahnuté v náročných podmienkach

"Bratislava je v omnoho lepšom stave ako pred 4 rokmi. Je finančne ozdravená, 4. najtransparentnejšia v SR a investuje 300 mil. eur do riešenia svojho najväčšieho problému – dopravy. Na týchto výsledkoch chcem stavať, dokončiť, čo sme začali,“ hovorí primátor Bratislavy Milan Ftáčnik.

Ilustračný obrázok k článku M. Ftáčnik: Namiesto sľubov ponúkam výsledky, dosiahnuté v náročných podmienkach
Zdroj: Dnes24.sk

Akou známkou by ste zhodnotili Vaše 4-ročné pôsobenie na poste primátora?

Známkovať budú voliči (úsmev). Ja môžem len veriť, že zohľadnia predovšetkým to, že sme sa k mestu správali veľmi zodpovedne. V roku 2011 sme ho prevzali s hrozivým dlhom 250 mil. eur pri ročnom rozpočte 220 mil. eur, teda ďaleko nad hranicou, ktorá sa považuje za únosnú. Túto dlhovú katastrofu sme odvrátili, znížili sme ten dlh o 28%, ale bolo to samozrejme spojené s úsporami na bežnej správe mesta, čo nikdy nie je populárne. Ak by sme to ale neurobili, nemohli by sme spolufinancovať veľké dopravné projekty, ktoré sme naštartovali a mesto by bolo naďalej v dlhovej pasci.

Dopravné projekty sú v meste skutočne naštartované, nie je však isté, či skončia úspešne. Garantujete to?

Garantujem, pretože čo sa týka napríklad rozsiahlej obnovy vozového parku MHD, ten je zazmluvnený a do roku 2016 tu budeme mať 60% nových vozidiel MHD, čo zvýši kvalitu a komfort pre cestujúcich. Čo sa týka opravy mosta, tam je termín dokončenia október 2015 a 2 mesačná rezerva. A čo je rovnako dôležité, keďže si Európska komisia osvojila naše argumenty o potrebe podpory verejnej dopravy v Bratislave, bude krytá aj výstavba električkovej trate až na koniec Petržalky. Chcem len zdôrazniť, že to bude prvé a jediné dopravné spojenie 120-tisícovej Petržalky s mestom bez státia v rannej zápche na moste, za 2 minúty ste v centre. Finalizujeme opravy električkových tratí na stanicu a v Dúbravke. To sú projekty, ktorými naprávame dlhé roky zanedbávanú údržbu tratí, teraz spôsobujú aj nepríjemnosti a obmedzenia miestnych obyvateľov, čo je aj nám nepríjemné, ale výsledok budú obnovené, opravené trate, čiže opäť vyšší komfort pre ľudí. Čiže v mestskej doprave sme sa jednoznačne od rečí a plánov posunuli k reálnym zmenám.

Vo volebnom programe z roku 2010 ste hovorili aj o kvalite života a otvorenosti. Nastal posun aj tu?

V otvorenosti je posun viac ako zásadný, prijali sme viac ako 60 opatrení proti korupcii, verejne diskutujeme o všetkých veľkých projektoch, ľudia spolurozhodujú o časti rozpočtu, ja som každý mesiac dostupný pre každého Bratislavčana v rámci dňa otvorených dverí. Dôkazom, je že sme postúpili na pozíciu 4. najtranspa­rentnejšieho mesta v hodnotení Transparency International Slovensko. Čo sa týka kvality života, iste, tu sme boli najviac limitovaní peniazmi, napriek tomu môžeme hovoriť o novom nájomnom dobe, ktorý sme odovzdali do užívania v Petržalke, o odstránení zhruba 650-tich vonkajších reklám, záchrane zelene na Královej hore či parčíku Belopotockého, nových ihriskách a domovoch dôchodcov. A rovnako vysoko oceňujem spoluprácu s občianskymi iniciatívami s ktorými sa nám podarilo spoločne oživiť a otvoriť pre verejnosť Starú tržnicu a po 13 rokoch aj Mestské hradby.

A čo ponúkate Bratislavčanom do ďalšieho obdobia?

Okrem dokončenia projektov, ktoré po dlhých rokoch plánov posunú kvalitu mestskej dopravy reálne dopredu – napr. dotiahnutím električkového spojenia až na juh Petržalky, spustením integrovanej dopravy v ostatných dvoch regiónoch kraja ponúkam nové projekty v oblasti zelene a sociálnej oblasti, kde sa chceme sústrediť na výstavbu ďalších nájomných domov a bytov, ale aj obnovenie detských jaslí, keďže EÚ si ich tiež zaradila medzi oblasti, ktoré bude financovať. O tieto prostriedky sa určite budeme aktívne uchádzať.

Keby ste mali dvoma vetami charakterizovať Vaše doterajšie pôsobenie a plány do budúcnosti.

Neviem či to zvládnem dvoma vetami, ale podstatné je, že len vďaka tomu, že sme sa k mestu správali zodpovedne, dostali sme ho z dlhovej pasce a ozdravili sme jeho financie, mohli sme spolufinancovať najmä dopravné projekty, ktoré sú reálne naštartované a pomôžu mestskej doprave. Takto chcem pokračovať, ak získam podporu ľudí, zodpovedne a transparentne viesť mesto ďalej.

Milan Ftáčnik, primátor hl. m. Bratislavy
3
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM