Keď len športovať nestačí: Toxíny vo vašom jedálničku, pre ktoré vždy prehrávate

Niektorí športovci odmietajú jesť sacharidy. Ďalší sa pred súťažou odvodňujú. Iní sa tešia zo zdravej grilovačky. Prečo sú na omyle?

Ilustračný obrázok k článku Keď len športovať nestačí: Toxíny vo vašom jedálničku, pre ktoré vždy prehrávate
Zdroj: PR

Zlepšenie výkonnosti o 15% možno dosiahnuť prispôsobením stravovania podľa génovej analýzy. Génová analýza dokáže ukázať presnú potrebu mikroživín, rozdelenie kalórií, odhalí 5 faktorov pre ideálny výkon. Vyhodnotí vaše danosti a ponúkne vám, ako si športový výkon/tréning/stra­vovanie a životný štýl nastaviť.

Toxíny v jedle, pre ktoré vždy prehrávate

Telo nedokáže neutralizovať škodliviny, ak je jeden alebo niekoľko súvisiacich génov poškodených. Je príliš zaťažené jedmi. Grilované jedlo, nikotín alebo odpadové plyny môžu pre niekoho predstavovať riziko otravy. Aj grilovaná zelenina, ktorú športovec považuje za zdravú, však môže spôsobiť nadmernú záťaž a problém s detoxikáciou. Druhou skupinou sú pesticídy a ťažké kovy (ako ortuť, olovo a kadmium). Vyskytujú sa v priemyselných rozpúšťadlách, fungicídnych sprejoch a sprejoch proti hmyzu. Konzumácia alkoholu nepredstavuje pre väčšinu ľudí žiadny problém. Zatiaľ čo niektorí majú na základe génových variácií výrazne zvýšené riziko závislosti.

Mládež, ktorá do 16 roku fajčí marihuanu, má v kombinácii s génovými variáciami 10-krát vyššie riziko výskytu schizofrénie. Kofeín sa odbúrava u rôznych genetických typov rôzne. Okrem výkonnosti môže ovplyvňovať aj riziko rakoviny prsníka. Ak sú gény pre detoxikáciu chybné, telo je nadmerne zaťažované a hrozí zvýšené riziko poklesu výkonnosti, riziko únavového syndrómu a rôznych rakovinových ochorení.

Zvýšený oxidatívny stres, prospešné a zakázané potraviny

Pretože športovci spotrebovávajú viac energie, je u nich zvýšená potreba antioxidantov. Pri športe vznikajú voľné radikály. Sú to malé molekuly, ktoré spúšťajú deštrukčnú reťazovú reakciu. Poškodzujú tkanivo. Antioxidanty zastavia túto reťazovú reakciu a bunky chránia. Pri športovej záťaži sa močom a potením viac vylučujú obzvlášť vitamíny rozpustné vo vode (vitamíny C a B). Zrýchlením metabolizmu a vyplavovaním stresového hormónu sa rýchlejšie spotrebovávajú a odbúravajú stopové prvky. Nesprávne zásobovanie mikroživinami môže oslabiť športový výkon alebo nadmerne zaťažiť organizmus. Chyby v prípravnej fáze, podmienené stravovaním, sa v deň súťaže nedajú vykompenzovať. Preto má veľmi veľký význam trvale správne stravovanie. Jednak výber najvhodnejších potravín z 1000 vyhodno­covaných. A rozdelenie jedál v rôznych častiach dňa.

S viac ako 50 génmi je výživový stravovací program DNAnutriControl jedným s najrozsiahlejších programov nutričnej genetiky. Okrem toho sa gény v priebehu života nemenia. Stačí sa otestovať raz.

foto: ilustračné

(PR) – Za obsah zodpovedá objednávateľ tejto tlačovej správy.

Zdroj: PR
Zdroj: PR Forum

Odporúčame