Alexandra Húsková Samospráva

Integrované obslužné miesta majú Jarovce podľa Ministerstva financií zriadiť do konca roka, ale odkiaľ na to vziať?

Integrované obslužné miesta skomplikujú Jarovciam tvorbu rozpočtu na budúci rok. Výzvu na ich zriadenie dostali samosprávy tento týždeň, nevedia však, z akých prostriedkov majú obslužné miesta zafinancovať.

Ilustračný obrázok k článku Integrované obslužné miesta majú Jarovce podľa Ministerstva financií zriadiť do konca roka, ale odkiaľ na to vziať?
Foto: Monika Vengrínová / Zdroj: Dnes24.sk

Integrované obslužné miesta skomplikujú Jarovciam tvorbu rozpočtu na budúci rok, vyjadril sa starosta Mestskej časti Bratislava Jarovce Pavel Škodler.

O povinnosti, zriadiť ich do konca tohto roka, ho vraj tento týždeň písomne informovalo Ministerstvo financií. Starostu Mestskej časti Bratislava Jarovce Odvolalo sa pritom na Národný projekt integrovaných mi­est.

V rámci neho rezort požaduje na pracoviskách miestnych úradov, ktoré majú matriku, zriadiť do konca roka 2015 tzv. integrované obslužné miesta, ktoré by mali priniesť občanom ľahší a rýchlejší prístup k vybavovaniu dokladov.

„Občania nebudú musieť navštevovať viaceré úrady, ale všetko potrebné si vybavia na jednom mieste, čo je dobre,“ povedal starosta Jaroviec. „Len nám nepovedali, kto to bude financovať a čo to bude stáť,“ pokračuje Škodler. „My zo zákona prevádzkujeme stavebný úrad. Štát nám na rok 2015 na to prispel sumou 1650 eur, pritom prevádzka stavebného úradu nás ročne stojí 30.000 eur“.

Podľa starostu to bude niečo podobné. Starosta si nevie predstaviť, kde a ako také pracovisko zriadia, pretože nemajú na to zvyšné priestory.

V rozpočte s tým zatiaľ vôbec nerátali a netuší, ako to stihnú do konca tohto roka zrealizovať. „Budeme musieť prijať do úradu minimálne jedného človeka, lebo matrikárka sama na to nebude stačiť,“,zakončil starosta Škodler.

Na integrovaných obslužných miestach si už od januára budúceho roka budú môcť občania vybaviť výpisy z verejných aj neverejných informačných systémov, úradne skonvertovať dokumenty a listiny.

Budú mať možnosť využívať aj doplnkové služby, ako tlač, skenovanie a kopírovanie dokumentov. Tiež budú mať nárok na kontrolu a sprístupnenie elektronickej schránky.

Požiadať si tiež budú môcť o výpis a odpis z registra trestov, výpis z listu vlastníctva, ale aj o výpis z Obchodného registra. Rozsah služieb by sa mal postupne ešte rozšíriť.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM