HLASUJTE: Zlepší doprava zdarma kvalitu života v Bratislave?

Pavol Frešo chce v novembrových voľbách opäť kandidovať na post predsedu BSK. Podporu ľudí si chce získať bezplatnou verejnou dopravou.

Súčasný predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo predstavil v autorskom príspevku v stredajšom (2. 8.) vydaní denníka Hospodárske noviny plán, ako je podľa neho možné zaviesť verejnú dopravu v Bratislavskom kraji zdarma.

MHD zdarma

Frešo vo videu poukázal na to, že v Bratislavskom kraji býva 200 000 až 300 000 ľudí bez toho, aby tu mali trvalý pobyt. Zmeniť by to chcel tým, že zavedie bezplatnú mestskú aj prímestskú dopravu pre každého, kto má v mestách a obciach kraja trvalý pobyt. Takáto návnada pre cezpoľných sa však niektorým Bratislavčanom nepozdáva.

Napríklad bratislavský mestský poslanec a vicestarosta mestskej časti Jarovce Jozef Uhler vo svojom blogu poukázal na možné riziká spojené s bezplatnou verejnou dopravou. Podľa Uhlera by mohla bezplatná doprava spôsobiť skôr negatívny efekt v podobe nárastu počtu áut v uliciach, plnších vozidiel MHD či horšej kvality cestovania.

Trvalý pobyt

Frešo však vysvetľuje, že ak si cezpoľní na území BSK prihlásia trvalý pobyt, budú môcť mestskou i prímestskou dopravou cestovať zadarmo. Miestni tak peniaze za cestovné ušetria a kraj vyberie viac peňazí na podielových daniach, z čoho potom môže financovať napríklad opravy ciest.

„Podpora verzus suma, ktorú si na seba doprava zarobí sama, je v pomere 60:40. Hovoríme teda o ôsmich miliónoch eur,“ poznamenal a dodal, že po tomto kroku by počet obyvateľov v kraji stúpol o 55-tisíc a daňové príjmy BSK by stúpli o 7,5 percenta. „To je asi 6,3 milióna ročne,“ zhrnul Frešo s tým, že doprava zdarma by do Bratislavy a okolitých miest priniesla milióny.

Okrem toho by podľa Freša na uplatenie bezplatnej dopravy nebolo potrebné meniť zákony, ani zvyšovať dane či meniť štruktúru samosprávy.

Víziou bezplatnej dopravy si chce Frešo zároveň získať voličov, v novembri sa chce opätovne uchádzať o post predsedu BSK. V tejto funkcii je už druhé volebné obdobie, a to od roku 2009.

Myslíte si, že by doprava zdarma zlepšila kvalitu života v Bratislave? Alebo sa obávate preplnených vozidiel MHD?

Zdroj: bratislava.dnes24.sk

Odporúčame