Dopravcovia vítajú návrh znížiť vek na vodičský preukaz na autobusy

Nedostatok vodičov vo verejnej dopravy by mohlo vyriešiť zníženie dolnej vekovej hranice na vydávanie vodičských oprávnení. Po novom by mohli jazdiť už 21-roční.

Združenie prevádzkovateľov hromadnej dopravy osôb v mestských aglomeráciách SR, Zväz autobusovej dopravy, Zväz zamestnávateľov MHD SR a Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia víta poslaneckú iniciatívu týkajúcu sa zmeny legislatívy pri stanovení dolnej vekovej hranice 21 rokov na vydávanie vodičských oprávnení na verejnú prepravu osôb. Zmena regulácie pomôže k riešeniu problémov súvisiacich s nedostatkom vodičov.

Zo školy rovno do praxe

Súčasné nastavenie legislatívy vytvára pre možných záujemcov z radu stredoškolských absolventov hluché trojročné až šesťročné obdobie. Navrhovaná úprava znížením dolnej vekovej hranice vytvára možnosť plynulého prechodu od absolvovania strednej školy do vodičskej praxe.

O pozíciu vodiča vo verejnej doprave nie je v súčasnosti kvôli jej náročnosti, zvýšenej zodpovednosti a uvedenej regulácii dostatočný záujem. Na trhu práce je nedostatok vodičov s vodičským oprávnením skupiny C, D, DE.

„Posunom vekovej hranice preklenujeme hluché obdobie, keď sa záujemcovia o prácu vodiča nemohli dôsledne pripravovať na svoje povolanie a odchádzali do iných profesií. Po zmene zákona ich budeme môcť skôr udržať v našom odvetví,“ povedal generálny riaditeľ Slovak Lines Peter Sádovský, tiež prezident Zväzu autobusovej dopravy.

Pomôže s nedostatkom vodičov

Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Milan Urban, tiež predseda Zväzu zamestnávateľov MHD SR dodal: „Vďaka takto stanoveným tvrdým podmienkam a skúškam teda nie je potrebné obávať sa, že za volant nákladného auta alebo autobusu si sadne človek, ktorý nemá adekvátne vedomosti, schopnosti, či psychologické predpoklady k vykonávaniu tohto povolania.“

Prezident Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia Pavol Jančovič zdôrazňuje, že práve toto je priestor na zaučenie, zdokonalenie a získanie profesionálnych návykov a zručností u vodičov, ktorí sa takto pod vedením skúsenejších kolegov v rámci tuzemskej dopravy najmä s menšími rozvážkovými vozidlami môžu lepšie pripraviť na prax v medzinárodnej cestnej doprave či už ako vodiči kamiónu alebo autobusu.

Všetci zástupcovia profesných združení majú za to, že spomínaná zmena legislatívy výrazne pomôže v riešení situácie s nedostatkom vodičov na pracovnom trhu.

Ilustračný obrázok

Zdroj: bratislava.dnes24.sk

Odporúčame