Dohodnutá suma za postavenie obchvatu Bratislavy je vynikajúci výsledok, myslí si premiér Fico
Projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) na obchvat Bratislavy, ktorý tvorí časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, opätovne odobrila vláda 11. mája tohto roku.
Predseda vlády SR Robert Fico a minister dopravy SR Roman Brecely podpísali dnes v Šamoríne zmluvu na výstavbu obchvatu Bratislava, úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7. Zmluvu podpísali s víťazom súťaže – združením firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra Infrastructures.
„Berme tento projekt ako životne dôležitý pre Slovensko. Uvedomme si, že ide o 59 kilometrov rýchlostnej cesty alebo diaľnice," povedal Fico s tým, že súčasťou projektu bude aj nový most cez Dunaj.
"Bude to obrovská pomoc, ktorá odľahčí diaľničnú sieť, ktorá vedie cez Bratislavu. V súčasnosti cez diaľničný most prechádza 100-tisíc automobilov, po realizácii tohto nového projektu očakávame, že cez nový most prejde denne 30-tisíc vozidiel, čo odľahčí terajšiu hustú premávku hlavného mesta SR,“ priblížil Fico. Celkovú sumu, ktorá sa pohybuje okolo 56 – 57 miliónov eur ročne, považuje premiér za úspech, s ktorým nikto nerátal. „Je to vynikajúci výsledok,“ zdôraznil.
Čítajte tiež: OBRAZOM: Vieme, kadiaľ povedie obchvat Bratislavy
Predseda vlády ocenil aj otvorenosť celého procesu. Vyzdvihol, že verejnosť mala celý rok možnosť oboznamovať sa s podrobnosťami projektu. Podľa jeho slov prvá etapa musí byť dokončená v roku 2019, druhý úsek v roku 2020. Fico sa poďakoval všetkým predstaviteľom miestnej regionálnej samosprávy.* „Od celého začiatku chápali význam tohto projektu a podporovali realizáciu,“* zdôraznil.
Do 12 týždňov od podpisu zmluvy musí následne koncesionár urobiť takzvané finančné uzavretie projektu. Projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) na obchvat Bratislavy, ktorý tvorí časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, opätovne odobrila vláda 11. mája tohto roku. Minister Brecely vtedy uviedol, že predpokladá spustenie výstavby projektu v lete alebo na jeseň.
Víťazné združenie na čele so spoločnosťou Cintra sľubuje obchvat postaviť za štyri roky a štyri mesiace pri ročnej splátke počas 30-ročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Po 30 rokoch a po zohľadnení inflácie by mal obchvat stáť celkovo približne 1,9 miliardy eur.
Čítajte tiež: Rezort dopravy i NDS chcú pre Triblavinu nájsť s obyvateľmi kompromis